הפתרון למכירת החמץ: נתניהו מונה כשר אוצר זמני

בשבוע שעבר פורסם ב"כיפה" כי ישנה בעיה טכנית ברבנות של מכירת החמץ הממשלתית, מכיוון שאין שר אוצר מכהן. הפתרון: אישור מחדש של ראש הממשלה לתפקיד שר האוצר הזמני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/15 11:51 ו בניסן התשעה

הפתרון למכירת החמץ: נתניהו מונה כשר אוצר זמני
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה', כי מצב מוזר למדי שנוצר בעקבות הבחירות לכנסת, מציב את מכירת החמץ השנתית של הרבנות בסכנה, זאת מכיוון שמינויו של ראש הממשלה כשר אוצר זמני פג בהתאם לחוק יסוד הממשלה.

בעקבות פג תוקף מינויו של נתניהו התעוררה לראשונה בעיה הלכתית ומשפטית, מכיוון שלקראת פסח לא היה מי שיחתום על מכירת נכסי המדינה למשך שבעת ימי הפסח, מכיוון שאין בתפקיד שר אוצר או ממלא מקום שר אוצר.

הרב הראשי דוד לאו העלה את הסוגיה, כשעודכן שיש בעיה עם המינוי הזמני של שר האוצר, כשאחד הפתרונות האפשריים היה למנות מורשה חתימה למכירת נכסי המדינה בידי הממשלה.

הפתרון נמצא אתמול, בדמות מינויו מחדש של ראש הממשלה נתניהו כשר אוצר, דבר אשר מייתר את הצורך בפתרונות יצירתיים. כמובן, מינויו, שנעשה במשאל טלפוני, לא נעשה רק למען מכירת החמץ, אך אין ספק שהדבר פותר בעיה מבחינת הרבנות.

יחד עם נתניהו אושרו במשאל הטלפוני בידי הממשלה מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקידי שר האוצר, שר הבריאות, השר להגנת הסביבה, שר החינוך, שר המדע הטכנולוגיה והחלל, שר המשפטים ושר הרווחה והשירותים החברתיים, לאחר שתוקף המינוי פקע אחרי 3 חודשים.