בגלל הבחירות: מכירת החמץ הממשלתית נמצאת בסכנה

בעקבות הקדמת הבחירות פקע תוקף מינויו של רה"מ לתפקיד שר האוצר. המשמעות: אם לא ימונה מורשה חתימה למכירת נכנסי המדינה, לא תוכל הרבנות למכור את החמץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/03/15 13:47 כה באדר התשעה

בגלל הבחירות: מכירת החמץ הממשלתית נמצאת בסכנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם לא נוכל למכור את החמץ השנה? התשובה היא כנראה שכן, אך מצב מוזר למדי שנוצר בבחירות הכלליות מציב את מכירת החמץ השנתית של הרבנות בסכנה, לפחות עד שהממשלה תפתור את הבעיה.

ברבנות הראשית מתכוננים כבר מספר חודשים לפסח, אך ל'כיפה' נודע כי לאחרונה הם נתקלו בבעיה מוזרה למדי. תוקף מינויו של ראש הממשלה כשר אוצר זמני פג לפני מספר ימים בהתאם לחוק יסוד הממשלה, ולראשונה התעוררה בעיה הלכתית ומשפטית, מכיוון שלא יהיה לקראת פסח שר אוצר או ממלא מקום שר האוצר שיחתום על מכירת נכסי המדינה למשך שבעת ימי הפסח.

הרב הראשי דוד לאו העלה את הסוגייה כשעודכן שיש בעיה עם המינוי הזמני של שר האוצר, אך פתרון כרגע לפחות אין. הפתרון שימצא כפי הנראה לקראת החג יהיה מינויו של מורשה חתימה למכירת נכסי המדינה בידי הממשלה, כשעל פי חוות דעת משפטית על המינוי להתפרסם ברשומות לפני המכירה, כך שיהיה לו תוקף כדין.

כאמור, ככל הנראה המצב יפתר לקראת החג, כך שלא יהיה מצב בו לא תוכלו למכור את החמץ. בכל אופן, תוכלו לקראת החג כמדי שנה למכור את החמץ שלכם דרך אתר כיפה ולפתור את הבעיה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן