הרב שמואל אליהו הביע תמיכה בדרכה של מפלגת יחד

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו הביע הערב את תמיכתו במפלגת יחד במהלך ביקור בביתו של מנהיגה הרוחני של המפלגה הרב מאזוז

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/15 23:11 יט בשבט התשעה

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הגיע הערב (ראשון) לביתו של הרב מאזוז בבני ברק מנהיגה הרוחני של מפלגת יחד בראשותו של ישי ושטבון. "באתי לבית הרב לברך על האחדות ההיסטורית בין הציבור החרדי, הציונות הדתית וציבור כלל יראי ה'. יש כאן אחדות גדולה ששמה לה למטרת על לשמור על שלמות התורה וכבודה ועל שלמות הארץ", אמר הרב אליהו.

במהלך הפגישה, נדברו הרב אליהו והרב מאזוז על נושא החקיקה האנטי דתית שמטרידה את רבני החרד"ל בשנתיים האחרונות והביאה לפרישת רבים מהם מהבית היהודי לטובת מפלגת יחד.

תמיכתו של הרב אליהו במפלגת 'יחד' מגיעה לאחר רמזים רבים בתקופה האחרונה של הרב בנוגע לתמיכתו במפלגת יחד. לפני כעשרה ימים הוא היה מהרבנים שלחצו על ישי לצרף למפלגתו את 'עצמה יהודית' עם ברוך מרזל בכדי לשמור על כוחו של הימין ולמנוע איבוד קולות.

הרב אליהו הוא רבה של העיר צפת ואסורה עליו ההתערבות בנושאים פוליטיים, לכן ככל הנראה הנוסח הפושר בדמות הברכה על האחדות. מפלגתו של ישי עומדת כרגע בסקרים על ארבעה מנדטים ומתגברת על אחוז החסימה כשמרגע לרגע היא נראית יותר ויותר כמפלגה של אנשי החרד"ל מאשר מפלגה חרדית. מלבד הרב מאזוז לא הצטרף לתמיכה במפלגה שום רב חרדי בולט, לעומת כמה רבנים חרד"לים שהביעו את תמיכתם וקראו להצביע ליחד.