ברבנות הראשית מכחישים: אין הסכמות בנוגע לגיור

יש הסכמות או אין הסכמות? בכירים בוועדת ההיגוי לענייני הגיור טוענים שהגיעו להסכמות עם הרבנות בנוגע לגיור, אך בלשכות הרבנים הראשיים מכחישים: "אין שום הסכמות ולא היה כל חדש בנושא". אך האם כך הדבר?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/15 14:07 כח בטבת התשעה

ברבנות הראשית מכחישים: אין הסכמות בנוגע לגיור
דוברות הרב לאו, צילום: דוברות הרב לאו

יש הסכמות או אין הסכמות? אתמול פורסמו ב'כיפה' דבריו של הרב צפניה דרורי ובכירים נוספים בוועדת ההיגוי לענייני הגיור, לפיהם הרבנות הראשית וחברי הוועדה הגיעו להסכמות בנוגע לגיור. "הצענו להם את הנוסח שהוסכם עם מעט שינויים. הם העירו מספר הערות והעניין סוכם", אמר הרב צפניה דרורי, והדברים אושרו בידי חברים בכירים בוועדת ההיגוי.

הבוקר (ב') בשיחה עם 'כיפה' מכחישים בשתי לשכות הרבנים הראשיים את הסיכומים אליהם הגיעו חברי וועדת ההיגוי ונציגי הרבנות הראשית וטוענים כי אין חדש. “אין שום הסכמה ולא היה כל חדש בנושא. הרב לאו שוהה בחו"ל ולא הייתה ישיבה של מועצת הרבנות בנושא בימים האחרונים. גם בלשכת הרשל"צ ביקשו להכחיש מכל וכל את הידיעה", נמסר מלשכתו של הרב הראשי דוד לאו.

אך האם לא הייתה הסכמה? גורמים הנוגעים בנושא, והמאוכזבים מההסכמות אליהם הגיעו הרבנים אתמול אומרים ל'כיפה' שאכן ישנם הסכמות, אך אלו יגרמו בפועל לגניזת חוק הגיור. “עצוב להגיד אבל חברי הוועדה נכנעו לרבנות הראשית וקיבלו חלק מההסתייגויות שלהם, שמעקרות את החלטת הממשלה בפועל”, הם אומרים.

בוועדת ההיגוי שנפגשה לראשונה אתמול בערב (א') יושבים הרב יעקב מדן, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי והרב נחום רבינוביץ'. בנוסף אליהם, הצטרף הרב ציון בוארון לישיבה הערב, שהוסמך בידי מועצת הרבנות הראשית לדון בנושא הגיור. בנוסף לרבנים מטעם הרבנות הראשית וועדת ההיגוי נכחו גם ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ, הרב מיכה הלוי, הרב שלמה אבינר ומנהל אגף הגיור ירון קטן.

חברי הוועדה לענייני גיור שהוקמה בידי הממשלה בנושא הגיור דנו בנושא, ועל פי הטענות שנשמעו אתמול בערב הגיעו להסכמה עם הרבנות הראשית, דבר שכאמור הוכחש הבוקר. על פי ההסכם שהסתמן אזורי הגיור יפרסו בצורה שונה, ובתי הדין יפוקחו בצורה שונה. על פי הסיכום שהתקבל אתמול הרב צפניה דרורי יסכם את כל הפרטים ויעביר לאישור הרבנים הראשיים.

לא מן הנמנע שההסכמות אתמול התקבלו, אך נראו בצורה שונה על פי האישים השונים. מבחינת הרבנות, כפי הנראה, המטרה עודנה קבירת החוק, זאת על ידי העברתו חזרה להחלטת הממשלה, דבר שעלול לגרום לעיכוב רב, ולהפיכת ההחלטה בידי שרי הדתות והמשפטים בממשלה הבאה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן