איגוד הארגונים היהודיים: ישראל אחראית לבטחון הקהילות באירופה

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, קרא לישראל לפעול להגברת ביטחון הקהילות היהודיות, ולא להסתפק בקריאה להגברת העלייה לאחר פיגועים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/15 11:08 כ בטבת התשעה

איגוד הארגונים היהודיים: ישראל אחראית לבטחון הקהילות באירופה
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

ישראל אחראית לבטחון הקהילות היהודיות בחו”ל, אומר מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים הרב מנחם מרגולין, בעקבות הפיגוע בצרפת, בו נרצחו ארבעה במרכול כשר. לדבריו על על ממשלת ישראל לפעול להגברת ביטחון הקהילות היהודיות באשר הן ולא להסתפק בקריאה פבלובית להגברת העלייה אחרי כל פיגוע.

בהודעה שהוציא מנכ"ל האיגוד, המנהל גם את מרכז רבני אירופה על יותר מ-700 רבני הקהילות הפעילים בכל רחבי היבשת, הוא מצר על כך שאחרי כל פיגוע אנטישמי באירופה, ממשלת ישראל מנפקת את אותן הצהרות דומות על חשיבות העלייה - במקום לנקוט בכל האמצעים הדיפלומטים והמודיעיניים העומדים לרשותה, על מנת להגביר את הביטחון של החיים היהודיים באירופה.

"העלייה היא משאת נפש וחייבת להיות יעד של מדינת ישראל, אלא שכל המכיר את המציאות באירופה יודע שקריאה לעלייה אינה פתרון לטרור האנטישמי בדיוק כפי שהוצאת תושבי עוטף עזה ל"הפוגות התרעננות" אינה פתרון לטרור החמאס" קובע הרב מרגולין ומדגיש "ממשלת ישראל חייבת לחדול מהתגובה הפבלובית הזאת בכל פעם שיש פיגוע נגד יהודים באירופה".

לדברי הרב מרגולין "היהודים בעלי הזיקה לישראל אינם זקוקים לקריאה הזו - והם ממשיכים לעלות לישראל, כשבעקבות אירועים כמו שידענו בסוף השבוע בפריז - גליה העלייה מוגברים ממילא". אלא שלטענת מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, כל קמפיין ישראלי שכזה, מחליש ופוגע בחוסנן של הקהילות היהודיות הזכאיות לחיות בביטחון באשר הן.

"המציאות מראה שהרוב הגדול של היהודים האירופאים אינו קם ועולה לארץ ואפילו לא רוב היהודים שמחליטים להגר מארץ הולדתם. על ממשלת ישראל להכיר במציאות הזאת וגם לזכור את חשיבותן האסטרטגית של הקהילות היהודיות כתומכות בישראל במדינות שם הן קיימות ופעילות" מזכיר הרב מרגולין, המציין למען הסר כל ספק, כי ארגונו משקיע משאבים אדירים גם בקידום מאמצי ההסברה של ישראל בתקשורת ובציבוריות האירופית.

במקביל, פנה איגוד הארגונים היהודיים באירופה לשרי הפנים בממשלות האיחוד לאשר היתרים לנשיאת נשק וקיום הכשרות בהגנה עצמית לראשי הקהילות היהודיות או מי מטעמם, כמו גם לבעלי עסקים המתאפיינים בקהל לקוחות יהודי גדול. " המצב החריג מחייב היערכות חריגה. בשום אופן אין כאן כוונה להקים איזה כח יוזם, אבל כולנו מצווים ל"נשמרתם לנפשותיכם" ואנו מצפים שהגורמים הביטחוניים בכל מדינה יגדירו מי מראשי הקהילות או מטעמם יהיה ראשי לשאת נשק להגנה עצמית, יכשירו אותו וכמובן גם יפקחו עליו", ציין הרב מרגולין.