הרב חיים נבון: תתעוררו, אנחנו כבר מזמן במלחמת דת

הרב חיים נבון מתייחס לטבח בבית הכנסת בו נרצחו ארבעה מתפללים ומבהיר: "חייבים להתעורר. טבח המתפללים מראה שוב שזו כבר מזמן מלחמת דת, ותמיד הייתה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 09:08 כה בחשון התשעה

הרב חיים נבון: תתעוררו, אנחנו כבר מזמן במלחמת דת
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון מתייחס לטבח בבית הכנסת קהילת בני יעקב בהר נוף בירושלים בו נרצחו ארבעה מתפללים בעודם עטויים טליתות ותפילין. בדבריו הוא קורא לאנשים האומרים 'רק שלא נגיע למלחמת דת': "תתעוררו; טבח המתפללים מראה שוב שזו כבר מזמן מלחמת דת. ותמיד הייתה".

"המתנקש ביהודה גליק עבד במרכז בגין", כתב הרב נבון בדף הפייסבוק שלו הבוקר. "הוא היה יכול לירות בראש הממשלה או בנשיא, אבל שמר את כדוריו דווקא לגליק, שנתפס בעיניו כמאיים על קודשי האיסלם. כי זו מלחמת דת. ולא בגלל גליק או הר הבית. גם בתרפ"ט זו הייתה מלחמת דת. כי מה שמכונה "הסכסוך" הוא מאבק על זהות, ולא על אינטרסים. ודת היא חלק מרכזי בזהות הקולקטיבית שלנו ושלהם".

"העולם המערבי כולו טומן את הראש בחול", מאשים הרב נבון. "הוריו של השבוי האחרון שנערף על ידי דאע"ש, פיטר קאסיג, הודיעו שהם מכבדים את בחירתו להתאסלם בשבי, וכינו אותו לא פיטר, אלא עבד אל-רחמן. רחמים וגועל מתערבבים זה בזה לנוכח ההורים האומללים, שהתרבות שלהם לא נותנת להם את הכלים להבין באמת מה קרה לבנם. הם שבויים בטרמינולוגיה הפוסט-ליברלית והפוסט-קולוניאליסטית המגוחכת של בחרנות חופשית, ולכן מתייחסים לניסיון הנואש של בנם, המטורף מעינויים אכזריים, לרצות את שוביו, כאילו היה אקט של בחירה חופשית פרטית. העולם המערבי נמצא בעיצומה של מלחמת דת בין האיסלם לכל השאר. אלא שרק המוסלמים מבינים מה קורה, בעוד כל השאר מעמידים פנים שמדובר בסך הכול באי-הבנה פתירה".

"אבל זו לא אי-הבנה. לא בעולם כולו, ולא בארץ ישראל. זו מלחמה כנגד כל מה שיקר לנו, וכנגד אלוקי אבותינו. אבינו מלכנו, נקום נקמת דם עבדיך השפוך", סיכם הרב נבון.