העירייה הפקיעה שטח של בית כנסת, המתפללים זועמים

עיריית יהוד הפקיעה שטח פרטי של בית הכנסת בו נערכו קידושים וחגיגות בסוכות לטובת הרחבת כביש, המתפללים דורשים לעצור הדחפורים עד מציאת פתרון. עיריית יהוד: "ננסה לשנות ההחלטה"

חדשות כיפה ירדן ירחי, כיפה 13/11/14 10:12 כ בחשון התשעה

העירייה הפקיעה שטח של בית כנסת, המתפללים זועמים
באדיבות מתפללי בית הכנסת, צילום: באדיבות מתפללי בית הכנסת

עיריית יהוד הפקיעה שטח של בית הכנסת 'בית מאיר' לטובת הרחבת כביש, התושבים דורשים לעצור את המיזם מכיוון שלטענתם מדובר בפגיעה משמעותית בזכויותיהם.

בית הכנסת, הקיים כבר חמישים שנה, מושך אליו קהל רב ומדי שבת מגיעים אליו כמאה ושמונים מתפללים. לפני כשנתיים החלה בניית פרויקט מגורים בשם 'הרובע האיטלקי ביהוד', ובין בית הכנסת לפרויקט החדש מפריד כביש צר בן נתיב אחד בלבד. לאחרונה, החליטה עיריית יהוד על להפקיע שטח פרטי של בית הכנסת לטובת הרחבת הכביש, והמתפללים קובלים על כך שהיא לא דרשה את ההפקעה הזו מיזם הנדל"ן שקיבל את השטח וגרם בפועל לצמצום הכביש.

"הרחבת הכביש על חשבון שטח בית הכנסת תגרום למטרד מיידי - רעש, צמצום הפעילויות וצמצום הרחבה בה מתקיימים אירועים, קידושים ואזכרות, כל אלו הם דברים ממש בלתי נסבלים מבחינת המתפללים", אומר אילון אשר, נציג קהילת בית מאיר, “כבר כמה פעמים עצרנו את הקבלנים שמגיעים להרחיב את הכביש ואמרנו להם שהנושא במשא ומתן, בינתיים העיריה ממשיכה לשלוח אותם".

אילון אומר כי נציגי הקהילה שלחו מספר מכתבים לראש העיר, וכמו כן ערכו פגישות עם נציגי העירייה כדי לקדם איזשהו פתרון, אך לפי דבריו העיריה לא מציעה שום פתרון ולא נענית לפשרות שמציעים המתפללים, לדוגמא, הקמת חומה חוסמת רעש או בניית כביש בן נתיב אחד בלבד. “ראשת העיר אומרת שזו הירושה שהיא קיבלה מקודמה בתפקיד, והיא תשתדל לעשות מה שאפשר אך זה לא הרבה”.

המתפללים קובלים על המצב הקיים ומספרים כי "לאחר מאבק ממושך עם עיריית יהוד, כל פעילי בית הכנסת והמתפללים בו רואים לנכון למנוע פעולה זו של הרחבת הכביש על חשבון שטח בית הכנסת, ויקימו קול מחאה משמעותי נגד הפקעה זו. הפקעה הנובעת מניהול לוקה של נציגי הציבור בעירייה שבוחרים לגזול שטח מבית הכנסת במקום לנקוט צעדים נגד יזם הנדל"ן שיצר את הבעיה".

מעיריית יהוד מונוסון נמסר בתגובה: "אנו מכבדים ציבור המתפללים בבית הכנסת ותרומתו המיוחדת לצביון ולאופי העיר. ראש העיר ביקרה לאחרונה במתחם, כחלק מסיור בתי כנסת שערכה עם יו"ר המועצה הדתית, ועמדה מקרוב על צרכי הדת של כלל המתפללים בעיר. נציין, כי ראשת העיר מכהנת בתפקידה כשנה והתכניות המתוארות בכתבתכם נכתבו ואושרו הרבה לפני כן. עם זאת, תבצע העירייה בדיקת היתכנות על-ידי מהנדס תחבורה שיבדוק האם ניתן להפוך את הרחוב לחד סיטרי כדי שרוחב הכביש לא ינגוס בשטח בית הכנסת".