אבי וורצמן לזהבה גלאון: בשם השלום המדומה את מוכנה לרמוס כל דבר קדוש

סגן השר אבי וורצמן תקף בחריפות את גלאון על רקע סטטוס שכתבה בעד השימוש הפוליטי בעצרת לזכר רבין. "בשם השלום המדומה שיצרת את מוכנה לרמוס ולנתוץ גם כל מה שקדוש לדמוקרטיה כאשר היא נגדך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 12:23 י בחשון התשעה

אבי וורצמן לזהבה גלאון: בשם השלום המדומה את מוכנה לרמוס כל דבר קדוש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במוצאי שבת, רגע לפני עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, כתבה יו"ר מרצ זהבה גלאון סטטוס התומך בשימוש הפוליטי בעצרת. “העצרת היא עצרת פוליטית, היא חייבת להיות כזו. הניסיון להפוך את העצרת לזכר רבין לעצרת לא פוליטית הופך את הרצח לנטול פוליטיזציה ונטול הקשר ומשחרר מאחריות את אלה במערכת הפוליטית ובממסד הרבני שהסיתו ושביקשו להתמודד עם מחלוקת פוליטית באמצעות כוונת האקדח”, כתבה.

סגן השר אבי וורצמן הגיב היום (ב') על הדברים בזעם. "זהבה גלאון”, כתב, "הדברים שכתבת בדף הפייסבוק שלך לפני העצרת לזכרו של רבין ז"ל היו אמיתיים מאוד. הם יצאו מלב סוער ומראש שרואה למולו דבר אחד. הישרדות פוליטית. כוח של שנאה”.

וורצמן מציין כי דבריה של גלאון, לפיה מאז הרצח מתחולל מאבק על התודעה הציבורית בין שתי תפיסות עולם, 'ישראל נאורה, מודרנית, חילונית, ליברלית ודמוקרטית, שחיה בשלום ובשותפות עם הפלסטינים, וישראל קנאית ולאומנית, דתית, פשיסטית, גזענית, אתנוקרטית ומנותקת מהמרחב', הן התנתקות נוספת. "בדברייך ערכת התנתקות נוספת, כזו שאת כל-כך אוהבת, בין רוב רובם של אזרחי ישראל הטפשים לדברייך, לבינך ובין חברותייך. מיעוט שהולך ומתמעט, מיעוט שרואה את עצמו כצודק, כעומד בראש הפרמידה. מיעוט מתנשא ומנוכר. או בקיצור- מרצ".

"את, חברייך וחברותייך המסרבים לראות ממגדל השן את אבו מאזן המחבק את המחבל שניסה להתנקש ביהודה גליק. המסרבים לשמוע את דבריו על האינתיפאדה בירושלים בשל העובדה שיהודים מבקשים- תקשיבי טוב- זכויות אדם במקום הקדוש ביותר עבורם. זכות להתפלל", הוא תוקף. “בשם השלום המדומה שיצרת את מוכנה לרמוס ולנתוץ כל מה שקדוש לעם שלנו, כל מה שקשור למסורת, ואת יודעת מה- גם כל מה שקדוש לדמוקרטיה כאשר היא נגדך וכל מה שקשור לבטחון ישראל”.

"אינני יודע מה העתיד שאת רואה מול עינייך. אינני מבין כיצד טחו עינייך מלהבחין בין אויב לאוהב. אינני מצליח להשיג מדוע את מרוממת את אויבייך ומשפילה את אחייך", מוסיף וורצמן וכותב. “התביישתי בדברייך. מרצ שלך הפכה להיות מפלגה לא ציונית. מרצ שלך הפכה להיות מפלגה המנתקת את עצמה מעם ישראל ונישאת על גלי השנאה לכל מה שיהודי וציוני. לכל מה שישראלי. במוצאי השבת הקרובה יערכו תנועות הנוער עצרת לא פוליטית בכיכר רבין. עצרת שהיא סמל למה שכולנו צריכים להוקיע- רצח פוליטי, אלימות פוליטית, ולא משנה מאיזה צד היא מגיעה”.

"רבין איננו צודק בשל העובדה שנרצח, עמדותיו לא הפכו להיות משנה ברורה ושולחן ערוך בשל כדורי הרוצח הנתעב. אך מהרצח הנורא כולנו צריכים ללמוד כי יש גבולות. דיונים קשים צריכים להיות, לעיתים- וכפי שאני עושה גם בנאום זה, דברים קשים צריכים להיאמר. אך הגבול שאסור שיחצה הוא גבול האלימות. אסור שיחצה. זו המורשת מיום הרצח הנורא. זה הלימוד שכולנו צריכים לשנן. לא לאלימות. לא לשנאה. בדברייך עשית ההפך ממורשת זו”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן