הרב שמואל אליהו: המשטרה הפקירה את היהודים על הר הבית

הרב שמואל אליהו התייחס בראיון ל´כיפה´ לדיון שנערך בועדת הפנים של הכנסת בה אמר ח"כ פייגלין כי המצב ייגמר ברצח ואומר, "הודיעו למשטרה מראש. הם לא עושים תפקידם נאמנה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 11:13 ו בחשון התשעה

הרב שמואל אליהו: המשטרה הפקירה את היהודים על הר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כבר בשעות לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק החלו להישמע קולות האומרים כי ההתנקשות הינה מחדל של המשטרה שכן הכתובת הייתה על הקיר. בראיון ל'כיפה' מספר הרב שמואל אליהו על דיון באשר לביטחון האישי של תושבי ירושלים שהתקיים בוועדת הפנים, בו נכח הרב אליהו, וכן יהודה גליק, ואומר: הודיעו למשטרה. הם אינם יכולים לרחוץ בניקיון כפיהם.

"המשטרה טוענת שלא הייתה שום התראה על יהודה גליק אבל הייתי בכנסת בדיון עם בכירי משטרת ירושלים שעסק בעליית ירושלים להר הבית ושם חבר הכנסת משה פייגלין אמר קבל עם ועדה שזו לא שאלה. בטוח שיהיה רצח. איך הם מסוגלים עכשיו לומר שלא אמרו להם?"

לדבריו, "היה מזעזע לשמוע את הדברים ומזעזע הרבה יותר לראות שהדברים נהפכו למציאות. המשטרה טוענת שלא אמרו לה אבל הודיעו לכל הבכירים של המשטרה. המשטרה לא עושה תפקידה נאמנה וגם הם נושאים באחריות מסוימת לניסיון הרצח. הם הפקירו את היהודים על הר הבית. המשטרה לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה".

הרב אליהו מבהיר כי בעוד הוא לא עולה להר הבית, תלמידיו, חבריו ומכריו עולים והמשטרה עושה להם עוול. "אני לא עולה להר הבית אבל התלמידים שלי והחברים שלי עולים ופשוט מפקירים אותם. זה חסר אחריות. המשטרה חייבת לקחת אחריות. אי אפשר לומר שלא ידעו. הייתי נוכח בשעה שהזהירו אותם והם התעלמו. המשטרה בורחת מהפורעים בכל פעם בתואנות שווא. צריך להפיל עליהם אימתה ופחד".

צפו בפייגלין בדיון בוועדת הפנים לפני מספר ימים: "הסטטוס קוו רצחני"

[embed]

]