בכירי הרבנים החרדיים הודיעו לרב שמואל אליהו כי יתמכו בו במירוץ לרבנות ירושלים

התפתחות דרמטית בבחירות לרבנות ירושלים. מנהיגי הציבור החרדי, הרב שטיינמן והרב קנייבסקי נפגשו עם הרב שמואל אליהו והודיעו לו כי הגוש החרדי יתמוך בו בבחירות לרבנות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/10/14 16:06 כג בתשרי התשעה

בכירי הרבנים החרדיים הודיעו לרב שמואל אליהו כי יתמכו בו במירוץ לרבנות ירושלים
דוברות, צילום: דוברות

התפתחות דרמטית בבחירות לרבנות ירושלים: מנהיגי הציבור החרדי הרב אהרן לייב שטיינמן והרב חיים קנייבסקי נפגשו בשעה האחרונה עם הרב שמואל אליהו והודיעו לו כי הגוש החרדי יתמוך בו בבחירות לרבנות ירושלים.

תמיכה זו מהווה תקדים מוזר ויוצא דופן במסגרתו זוכה רב דתי לאומי בכיר לתמיכה של הציבור החרדי בעוד מפלגת הבית היהודי תומכת במועמד חרדי: הרב הראשי לישראל לשעבר שלמה עמאר. במהלך השיחה שנערכה בין השניים אמר הרב שטיינמן לרב אליהו כי הוא רואה בו מועמד ראוי לכהן בתפקיד רבה של ירושלים ולייצג את כך חלקי העם.

תמיכת הרב שטיינמן מעמידה כעת את מפלגת הבית היהודי במצב מסובך ומי שבעיקר צפוי להיקלע למצב בלתי נעים בשאלה זו הוא סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אשר נחשב לידיד המשפחה ואף כיהן בתפקיד ראש לשכתו של אביו של הרב אליהו, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו. בבית היהודי כרגע לא מסירים את תמיכתם ברב עמאר, אך אין ספק כי תמיכת הרבנים החרדיים מעמידה אותם במצב בעייתי במיוחד, עליו יצטרכו להכריע בימים הקרובים: האם הם ממשיכים לתמוך במועמד חרדי לרבנות ירושלים או מכתירים באופן סופי שני רבנים ציוניים דתיים לירושלים.