נתניהו ואדלסון אכלו יחד במסעדה המגישה פירות ים וחזיר

זעם בקהילה היהודית בארה"ב לאחר שראש הממשלה נפגש עם המיליארדר שלדון אדלסון במסעדה המגישה חזיר, פירות ים וסרטנים. " מצפים ממנו לנהוג כבוד ולפחות לשמור על מראית עין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 14:34 ו בתשרי התשעה

נתניהו ואדלסון אכלו יחד במסעדה המגישה פירות ים וחזיר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (ג') עם המיליארדר שלדון אדלסון, ובחר לעשות כך דווקא במסעדה המגישה פירות ים, חזיר וסרטנים. השניים נפגשו במסעדה יוקרתית בלב מנהטן, כשהרחוב כולו נסגר לתנועה והוצבה במקום אבטחה כבדה שכללה 30 מאבטחים כולל צלפים על הגגות.

באתר כיכר השבת מתפרסם כי המסעדה בה אכלו השניים הינה Fresco by Scotto, מסעדה מגישה אוכל טרף, הכולל חזיר, סרטנים ופירות ים. בין היתר המסעדה מציעה שוק וירך חזיר, ממולח ומיובש, מבוש עם גבינה מוצרלה ופרמזן ברוטב מתוק מתובל המוגש עם פסטרמת חזיר; קציצות ברווז ממולאות בגבינה קשה, גבינה איטלקית וגבינת שמנת המוגשות עם פטריות ובשר עגל ברוטב יין ודובדבן; סרטן קר עם לימון, שעועית לבנה ורצועות חזיר קריספי.

בכיכר השבת הביאו גורמים בקהילה היהודית בניו יורק שאמרו כי הם חשים בושה על כך שראש הממשלה, המייצג את המדינה היהודית, בחר לסעוד במסעדה בה מוגש אוכל טרף. “"אנחנו מצפים מאדם הנושא בתפקיד הכי רשמי שמייצג את ישראל לנהוג כבוד באוכלוסייה האורתודוקסית הגדולה באמריקה ולפחות לשמור על מראית עין שתכבד את הציבור הזה ואת כללי המנהג היהודי. כמו שנתניהו מבין שאין לראש הממשלה לנסוע בפרהסיה ולהיפגש פגישות רשמיות בשבתות וחגים כך עליו להתנזר מאכילה בפומבי במסעדת שרצים וטרפות. כל איש עסקים שאינו יהודי בניו יורק יודע שכשהוא מזמין יהודי לפגישה עסקית הרי שהוא עושה זאת במסעדה כשירה וכאן דווקא מי שמסמל את המדינה הידות בחר לפרוץ את כל הגבולות ולהוות סמל שלילי בעניין החשוב".