בנט בהתבטאות ראשונה בפרשת אישור ייבוא הגופות: לא אכניס אף גופה לישראל נקודה

בלעדי: יממה לאחר פרסום העובדה כי משרד הכלכלה יקים וועדה לאישור גופות לישראל מבהיר השר בנט כי לא יחתום על תקנות שיאפשרו ייבוא גופות לישראל לצרכי תערוכה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 23:05 ל באב התשעד

בנט בהתבטאות ראשונה בפרשת אישור ייבוא הגופות: לא אכניס אף גופה לישראל נקודה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"לא אכניס אף גופה לישראל נקודה. לא אתן יש לפגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת", כך אומר שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהתייחסות ראשונה ב'כיפה' לפרשת אישור ייבוא הגופות לישראל.

התבטאויותו של בנט מגיעה על רקע פרסום אתמול (ב') כי משרד הכלכלה יקים וועדה בינמשרדית לאישור ייבוא גופות לישראל לצרכי תערוכה, זאת בעקבות פרשת תערוכת 'בודיז' ב-2012.

כזכור, במאי 2012 נפתחה בתל אביב תערוכת 'בודיז', שכללה גופות אדם שעברו הליך שימור בתנועות ובמצבים שונים. לאחר עתירה לבג"ץ התערוכה נסגרה. הרב ישראל מאיר לאו הזדעז ואמר אז כי "לעניות דעתי יש בכך ביזוי צלם האלוקים שבאדם. תורתנו אוסרת הלנת המת גם אם הוצא להורג בשל עבירות חמורות, כי הלנת הגופה בצלם האלוקים. אין שום הצדקה אמנותית או אחרת להלנת גופות בני אדם ללא כל קשר לזהותם הדתית, הגזעית או הלאומית. יש בכך פגיעה בכבוד האדם ובחירותו לקבוע אשר ייעשה בגופו".

לאחרונה נעשה ניסיון במשרד הכלכלה להסדיר את הנושא, תוך שבמשרד מבהירים כי לא יאשרו בפועל הכנסת גופות לארץ, ואתמול (ב') פורסמה טיוטת החלטה של המשרד בה נכתב "משרד הכלכלה בהתייעצות עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, החליטו לאפשר ייבוא גופות לצרכי תערוכה. לצורך כך, תוקם ועדה בין-משרדית אשר תאפשר ייבוא למטרה זו. הוועדה תבחן כל מקרה של ייבוא מסוג זה והיא אמונה על הנפקת אישור לצורך הייבוא”.

בעקבות הערות שהתקבלו אודות הטיוטה בימים האחרונים, בהן טענות לגבי פגיעה בצביון המדינה, כבוד האדם וכבוד המת, מבהיר השר בנט ב'כיפה' באופן חד משמעי כי ״לא אחתום על תקנות שיאפשרו ייבוא גופות לישראל לצורכי תערוכה, נקודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן