שטרן על דברי הרב ליאור: אין גבול לחילול השם והמנהיגות הפוליטית והדתית שותקת

חבר הכנסת אלעזר שטרן תוקף בחריפות את דברי הרב דב ליאור שטען שהסיבה לחטיפות היא חוקים אנטי דתיים. "האם שימוש ציני ופוליטי באירוע כואב כל כך הוא עניין שניתן לעבור עליו לסדר היום?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 18:04 כא בסיון התשעד

שטרן על דברי הרב ליאור: אין גבול לחילול השם והמנהיגות הפוליטית והדתית שותקת
אלעזר שטרן, צילום: אלעזר שטרן

חבר הכנסת אלעזר שטרן מגיב בחריפות לדברי הרב דב ליאור, שטען אמש (ד') שהסיבה לחטיפות הינה מתקפת החוקים האנטי דתיים. "בוודאי על כל אחד ואחד מאתנו לבדוק את עצמו האם הוא מנהל את אורח חייו על פי הדרכתה של תורתנו הקדושה, אך יתרה מזאת, הנהגת עם ישראל צריכה לבחון את פעולותיה, במיוחד בתקופה האחרונה", כתב הרב ליאור והוסיף "לצערנו, עדים אנו להידרדרות קשה בגישתה של הממשלה ביחס לדמותה היהודית של המדינה. ישנה מתקפת חוקים שהמכנה המשותף שלהם הוא פגיעה בכרסום בצביון היהודי של חיינו הציבורים, כמו פגיעה במבנה התא המשפחתי, פגיעה בהליכי הגיור על פי התורה, וניסיון לפגוע בדרישה שהמתגייר יקיים תורה ומצוות".

שטרן תוקף את דברי הרב ליאור בחריפות. "מסתבר שלדעת הרב דב ליאור כנראה שהחטיפה לא התבצעה רק בגלל הטרור של החמאס. היא לא התבצעה עקב היותם של אנשי הארגון טרוריסטים צמאי דם שאיבדו צלם אנוש, בדומה לדבריה הנואלים של חנין זועבי. החוטפים כנראה ביצעו את שליחותו של הקב"ה על כך שכנסת ישראל מנסה לפתור באמצעות חוק הגיור את ההתבוללות ההולכת והמתרחבת בעם ישראל".

עוד אומר שטרן כי "מסתבר שלדעת הרב דב ליאור כנראה שהחטיפה לא התבצעה רק בגלל הטרור של החמאס. היא לא התבצעה עקב היותם של אנשי הארגון טרוריסטים צמאי דם שאיבדו צלם אנוש, בדומה לדבריה הנואלים של חנין זועבי. החוטפים כנראה ביצעו את שליחותו של הקב"ה על כך שכנסת ישראל מנסה לפתור באמצעות חוק הגיור את ההתבוללות ההולכת והמתרחבת בעם ישראל.

"אין גבול לחילול השם, והמנהיגות הפוליטית והדתית שותקת!", הוא מאשים. "במקום שרבנים אינם מעיזים למתוח ביקורת גם על דברי אפיקורסות מהסוג הזה, במקום שיש חילול השם, לא רק שאין חולקים כבוד לרב. אין חולקים כבוד ליהדות. האם שימוש ציני ופוליטי באירוע כואב כל כך, בהתלכדות של עם סביב גבורתן של משפחות הנוסכות בכולנו גאווה לאומית, הוא עניין שניתן לעבור עליו לסדר היום?".

"אין לי ספק שאמירה זאת אינה מייצגת אפילו מעט מבני הציונות הדתית ובתוכם תושבי קריית ארבע. יחד עם זאת, לצערי הרב, שתיקה בעניין זה היא גם סוג של אמירה. אז מי באמת דואג לזהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומי מפרק אותה?", הוא מסכם בתהיה.