הרב ליאור: החטיפה – בגלל מתקפת חוקים הפוגעים ומכרסמים בצביון היהודי

הרב דב ליאור מתייחס אל חטיפת שלושת הנערים ומפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה. "עלינו לשאול מהו הגורם לייסורים המשפיעים על הציבור כולו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/06/14 22:20 כ בסיון התשעד

הרב ליאור: החטיפה – בגלל מתקפת חוקים הפוגעים ומכרסמים בצביון היהודי
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

הרב דב ליאור, רב היישוב קרית ארבע, מפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה בשאלה מדוע נחטפו שלושת הנערים בגוש עציון. במכתב אותו פרסם הערב (ד') הסביר הרב. "בוודאי על כל אחד ואחד מאיתנו לבדוק את עצמו האם הוא מנהל את אורח חייו על פי הדרכתה של תורתנו הקדושה, אך יתרה מזאת, הנהגת עם ישראל צריכה לבחון את פעולותיה, במיוחד בתקופה האחרונה", כתב בהסבירו מהו הגורם לייסורים המשפיעים על הציבור כולו.

"לצערנו, עדים אנו להידרדרות קשה בגישתה של הממשלה ביחס לדמותה היהודית של המדינה. ישנה מתקפת חוקים שהמכנה המשותף שלהם הוא פגיעה בכרסום בצביון היהודי של חיינו הציבורים, כמו פגיעה במבנה התא המשפחתי, פגיעה בהליכי הגיור על פי התורה, וניסיון לפגוע בדרישה שהמתגייר יקיים תורה ומצוות".

"מטרת מתקפת חוקים זו היא לטשטש את ייחודו של עם ישראל ולעשותו ככל הגויים חס ושלום", הוא מוסיף ומציין כי דברים אלו באים בנוסף לרצון התמידי "להסגרת חבלי ארץ ישראל לידי המחבלים באשליה שנשיג בכך שלום. עם אויבנו מסביב לא היה שלום, אין שלום ולא יהיה שלום".

"זכינו בדורנו שהקב"ה ברוב חסדיו החזיר לעם ישראל חלק מארצו ונתן לו כוח וממשלה לנהל מדינה עם כלכלה מבוססת, צבא חזק ומשטרה, אך עלינו לדעת שלא 'כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה' אלא אלוקי מערכות ישראל הוא הנותן לנו כוח", כותב הרב. ומציין כי בעוד שקשה לראות מוצא מהסבך המדיני והביטחוני אנו בטוחים 'כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב'.