שר החינוך: אף אחד לא שאל אותי על מעורבות הקרן לידידות בקייטנות משרד החינוך

הרב שי פירון מאשים את רבני החרד"ל כי התנגדותם הנחרצת מקייטנות המשרד נובעת מהעיתונות. "אני קצת נבוך מקמפיינים ופסקי הלכה שמתבססים על פסקי ה´דה מרקר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 17:38 כא באייר התשעד

שר החינוך: אף אחד לא שאל אותי על מעורבות הקרן לידידות בקייטנות משרד החינוך
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

בתקופה האחרונה סופג שר החינוך שי פירון ביקורת חריפה מגורמים שונים בציונות הדתית אשר מבקרים את פעילותו וטוענים כי דווקא הוא מחליש באופנים שונים את החינוך הדתי. הבוקר (ה') התראיין השר פירון ברדיו גלי ישראל ותקף באופן חריף את מבקריו "אני מקשיב לדברים האלה ואני חושב שתרמתי לחינוך הדתי יותר מהסך הכל של כל מבקרי מהמגזר הפוליטי. גם בתור מנהל בית-ספר, גם בתור ראש ישיבה, גם בתור מי שעשה הרבה מאוד לחינוך הדתי. כל מבקרי הפוליטיים בעסקנות הדתית ביחד לא תרמו את מה שתרמתי לחינוך הדתי" אמר פירון.

בתגובה לשאלת אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד בנוגע לתכנית הקייטנות של משרד החינוך ומעורבות הקרן לידידות במימונן ענה השר בכעס "איש לא התקשר לשאול אותי בעניין הזה. איש לא שאל אותי 'זה נכון? זה לא נכון?' האדם היחיד שדיברתי איתו, זה אני פניתי אליו. הרב צפניה דרורי, שאני התקשרתי אליו ביוזמתי ואמרתי לו 'הרב אני בכלל לא רוצה לנהל איתך עכשיו את הויכוח, אני רק רוצה לשאול מאיפה אתה יודע?' ענה לי הרב דרורי 'קראתי ב'דה-מרקר'. אני קצת נבוך מקמפיינים ופסקי הלכה שמתבססים על פסקי ה'דה מרקר".

השר פירון התייחס גם לנושא הקיצוץ בכספי החמ"ד והעברתן לחינוך הערבי "אנחנו מחלקים את המשאבים שלנו באופן כזה שהחלשים מקבלים טיפה יותר" ענה פירון והוסיף" אנחנו עושים את זה כדי לייצר מצב שהם יוכלו לסגור על הפערים של השקעת הבית והמשפחה, השקעת הרשות המקומית. הרי חינוך זה לא רק כספי מדינה זה גם כספים נוספים שנמצאים כאן ואי אפשר להרשות שהפערים ימשיכו להיות דרמטיים כמו שהם היום".