אתר חדש מעמיד לדירוג את שירותי לשכות הנישואין בישראל

חוק צהר מאפשר להירשם בכל מקום בארץ ללא קשר למקום המגורים של בני הזוג. אתר חדש מציע לגולשים לדרג את לשכות הנישואין מתוך רצון לייצר תחרותיות ולשפר את שירותי הרבנות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 17:21 יד באייר התשעד

אתר חדש מעמיד לדירוג את שירותי לשכות הנישואין בישראל
blandine20-cc-by-nd, צילום: blandine20-cc-by-nd

לפני מספר חודשים אישרו בכנסת את חוק צהר, המאפשר לזוג להירשם לנישואין בכל מועצה דתית בארץ, דבר אשר מקל באופן משמעותי על בני זוג את הרישום, שכן פעמים רבות הם לא מתגוררים במקום הרשום בתעודות הזהות שלהם. כך, יוכל גבר אשר מתגורר באילת להירשם במקום, זאת למרות שמקום מגוריו על פי תעודת הזהות נמצא באשקלון.

אתר חדש של 'עיתים' מעמיד לדירוג הגולשים את שירותי לשכות הנישואין בישראל, כך שזוגות יוכלו להמליץ על לשכה מסוימת, ומנגד להתריע על לשכה אשר אינה מספקת שירות נאות. מטרת האתר היא מתוך רצון לייצר תחרותיות וכן לשפר את שירותי הרבנות הניתנים לזוגות המבקשים להינשא. "תמו הימים בהם יכלו לשכות הנישואין לעשות ככל העולה על רוחן. מהיום - גם הן עומדות למבחן", אומר יוזם האתר וראש עמותת עיתים הרב שאול פרבר.

במסגרת השירות החדש, מהיום יכולים זוגות העומדים להינשא או אלו שנישאו לא מכבר, לדרג את שירותי לשכת הנישואין אליה פנו לפי מספר פרמטרים ובכך לעזור לזוגות אחרים הבאים להינשא, על מנת לקבל שירות טוב יותר מלשכות הנישואין. הזוגות מדרגים את החוויה והממשק שלהם עם לשכת הנישואין בה נרשמו לפי פרמטרים של זמן המתנה (יעילות וזריזות השירות והטיפול), אפשרויות התשלום (מגוון אמצעי התשלום המתקבלים בלשכת הנישואין), איכות השירות (אדיבות, סבלנות ויחס מכבד מצד הפקידים בלשכה), יחס שוויוני (התנהלות מכבדת ושווה לגברים ונשים כאחד) והתייחסות לחריגים (טיפול רשם הנישואין בבקשות מיוחדות). האתר מאפשר גם לכתוב באופן חופשי חוות דעת המסכמת את החוויה.

"הבעיה הקשה ביותר היא, שאיכות השירות הניתן על ידי 160 לשכות הנישואין השונות הפזורות בארץ אינה אחידה", אומר הרב פרבר. "ישנן לשכות בהן הטיפול בזוגות מאיר פנים ומזמין וישנן לשכות בהן הטיפול הוא מתחת לכל ביקורת. עד לפני כחודשיים לא הייתה לזוגות הנרשמים לנישואין בישראל כל זכות בחירה, אבל היום, כל אחד יכול לבחור ללכת למקום שעונה בצורה הטובה ביותר על הציפיות שלו".

"אנחנו מציעים לזוגות פלטפורמה חברתית, זירה בה יוכלו לקבל מידע חשוב ואמין על לשכות הנישואין. כפי שהזוגות ממליצים זה לזה על אולמות אירועים, צלמים, סלוני כלות ושירותים אחרים, במטרה ובשאיפה לקבל את הטוב ביותר - אין שום סיבה שבבואם להירשם לנישואין הם יישארו חסרי יידע ומידע ויסתפקו בלית ברירה בשירות לקוי. אני מאמין, כי אנחנו יוצרים שינוי חברתי אמיתי, זוגות יצביעו ברגליים - והשירות הניתן על ידי לשכות הנישואין ישתפר, ללא כל ספק".

רוצים לדרג? כנסו