הרב אריאל: אסור להשכיר דירות לזוג נשים חד מיניות

הרב יעקב אריאל קבע כי אסור לבעל דירה להשכיר את נכסו לזוג נשים חד מיניות המתכוונות להתגורר יחד. "אם שתיהן שוכרות את הדירה בשותפות אל תשכיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 12:12 יד באייר התשעד

הרב אריאל: אסור להשכיר דירות לזוג נשים חד מיניות
אלירן אביטל, צילום: אלירן אביטל

הרב יעקב אריאל נגד חד המיניים. בעל דירה פנה אל רב העיר רמת גן באתר 'ישיבה' בשאלה בנוגע להשכרת דירה שברשותו. "פנתה אלי בחורה נחמדה המעוניינת להשכיר את הנכס. הבחורה הביאה לידיעתי שהיא מנהלת מערכת יחסים עם אישה. האם ישנו איסור הלכתי המונע ממני להשכיר לה את הנכס נוכח מצבה הזוגי?".

בתגובה ענה הרב אריאל כי "אם שתיהן שוכרות את הדירה בשותפות אל תשכיר. אם אחת שוכרת אתה יכול להשכיר, אך אם יש לך הצעה אחר תעדיף אותה".

מדובר בקביעה אשר הינה ניצית יחסית בכל הקשור ליחס הציונות הדתית אל מערכות יחסים חד מיניים. בעוד שאין שום רב המתיר יחסים בין שתי נשים או שני גברים, מכיוון שמדובר באיסור, בפועל פעמים רבות רבנים לא מתייחסים לנושא.

"השכרת דירה לגוי מותרת, חוץ מלעובד ע"ז שמכניס את פולחנו לתוך הבית", מסר בתגובה הרב רון יוסף, יו"ר ארגון הו"ד. "בימינו אין כמעט תופעה כזו (יו"ד סי' קנא ס"י). כהוראת שעה ייתכן שיש מקום, מסיבות ביטחוניות ואחרות, לאסור גם השכרה, לפי שיקול מקומי ונקודתי, אולם מבחינה הלכתית עקרונית אין שום איסור בהשכרה... כל רב במקומו רשאי וחייב להנחות את צאן מרעיתו עפ"י תנאי מקומו המיוחדים. אולם עליו להיות חכם ולא רק צודק. ולשקול את צעדיו בזהירות ובאחריות. כל מילה עלולה להתפרש שלא כהלכה..." (הרב יעקב אריאל, חנוכה תשע"א) חבל שהרב לא שקל את צעדיו ומילותיו בזהירות ובאחריות. אנו בארגון הו"ד קוראים לרב אריאל ולרבנים נוספים להיפגש ולקיים עמנו דיון אחראי ורציני לצורך קבלתם של הומואים דתיים בחברה הדתית על בסיס "מסמך העקרונות". אין שום מקום לאמירה של הרב אריאל. במקום להתעסק בדברים טפלים, אולי הגיע הזמן להיפגש איתנו ולשמוע את דברינו ולמצוא דרך משותפת בתוך החברה הדתית המחויבת להלכה".

בתגובה לדבריו של הרב אריאל כי אסור להשכיר דירות ללסבית, אומרת אילת וידר כהן מארגון "קולך" כי: "היום י"ד באייר, פסח שני, מצוין יום הסובלנות הדתית, שמטרתו להביע סובלנות והכלה, תמיכה וקבלה בחברה הדתית של המיעוטים השונים בתוכה ובכללם הקהילה הלהט"בית. לבנות ובני הקהילה הלהט"בית זכויות שוות בכל תחומי החיים הן במגזר הדתי והן מחוצה לו. פסיקה מאין זו מנוגדת לתפיסה היהודית הדוגלת ביחס של כבוד לכל אדם ולכל אישה. ארגון "קולך" דוגל ביחס של כבוד, שוויון וסובלנות כלפי כל איש ואישה ללא קשר לנטייתן/ם המינית ורואה בחומרה גילויים של אפליה ופגיעה בנשים ונערות לסביות"