פלסטינים סילקו פעילי שמאל שבאו להפגין מול בית השלום

פעילי שמאל וערבים שהפגינו מול בית השלום בחברון, סולקו על ידי פלסטינים המתגוררים באזור בטענה כי הם פוגעים במרקם החיים במקום. מלאכי לווינגר: "האנרכיסטים שמגיעים לכאן הם פורעי חוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/04/14 12:25 ב בניסן התשעד

פלסטינים סילקו פעילי שמאל שבאו להפגין מול בית השלום
יחצ, צילום: יחצ

השבוע הגיעו כ-20 מפגינים, בהם ערבים ופעילי שמאל, עם מצלמות רבות לבית השלום בחברון. המפגינים ניסו ליצור פרובוקציה ועימות עם התושבים היהודים וחיילי צה"ל. אך להפתעתם, לאחר כחצי שעה של ההפגנה, עלו מספר שכנים ערבים המתגוררים בסמוך וסילקו אותם בטענה כי הפעילים מפריעים למרקם חיים התקין ששורר במקום.

"כבר תקופה לא קצרה יש כאן שקט ודו קיום בין התושבים היהודים לפלסטינים וההפגנה הזאת מזיקה אך ורק לשכנים המתגוררים בסמוך שרוצים כבר שקט", אמר תושב ערבי שביקש שלא להזדהות בשמו.

ראש המועצה, מלאכי לווינגר: "ברור לנו כי מי שפוגע במרקם החיים הרגיש באזור, הם האנרכיסטיים ופעילי השמאל שהשלום כלל לא מעניין אותם, ובפעילתם הם מחבלים באורח החיים התקין בקרית ארבע חברון ובמקומות נוספים".

עוד הוסיף לווינגר כי "חייבים לזכור כי המפגינים פורעי חוק לאחר שבית המשפט העליון אמר את דברו ואישר את מה שידענו כבר מספר שנים, שמכירת הבית היה חוקי ולכן כל ניסיון מצידם להבעיר את השטח חייב להיפסק מידית ויש למצות עימם את הדין. סילוקם של האנרכיסטים על ידי התושבים הערביים מוכיח שגם התושבים באזור מבקשים לחיות בשקט ובשלווה, והדבר אפשרי בהחלט". לווינגר אף הביע תקווה כי בקרוב יחל אכלוסו של הבית לאחר שיינתן אישור משר הביטחון, בוגי יעלון.