בנט: אם היה משאל עם תושבי הדרום לא היו צריכים לשבת במקלטים

בנאום חריף, בעת הצגת חוק משאל עם אמר בנט, "יש מדינות שעושים משאל בשאלה באיזה צד של הכביש לנהוג, לא נורא אם נעשה משאל עם על נהיגה מדינית פרועה מימין לשמאל". צפו בנאום המלא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/14 20:06 י באדר ב'

בנט: אם היה משאל עם תושבי הדרום לא היו צריכים לשבת במקלטים
יחצ, צילום: יחצ

חוק משאל עם עבר את אישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית במליאה. על פי החוק, המהווה חוק יסוד כל פינוי עתידי של שטח ממדינת ישראל יחויב במשאל עם. החוק עבר ללא מתנגדים בעקבות החרמת המליאה בידי האופוזיציה.

בהצגת החוק התייחס השר נפתלי בנט לירי הטילים המסיבי על יישובי הדרום בשעות האחרונות (ד'). "השבוע לפני תשע שנים הכנסת אישרה את יישום תוכנית ההתנתקות. יצאנו מעזה, הרסנו יישובים, פינינו את החיילים ואת התושבים. כאן, בבית הזה היו חברי כנסת שהסבירו איך זה יעזור לביטחון, איך זה יביא שלום, שזה ישפר את מעמדנו בעולם. זה יועיל לנו במישור הגיאואסטרטגי - היו כאלה שאמרו".

"לצערי, את החוק שאני עומד להציג כעת, לא יוכלו לשמוע תושבי עוטף עזה, כי מהמקום שפינינו יורים עליהם עכשיו טילים כדי להרוג אותם", תקף בנט. "אם היה אז חוק משאל עם, יכול להיות שההתנתקות לא הייתה באה לעולם, והרבה חיי אדם היו נחסכים. אם היה אז חוק משאל עם, לא היו נורים משנת 2005- עד היום כ- 14,000 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל".

צפו בנאום המלא:

[embed]

])

"זאת לא הדוגמא היחידה", הוסיף בנט ותקף את חברי מפלגת ש"ס. "הסכמי אוסלו, הועברו בזכות מפלגת ש"ס, שנעדרת עכשיו ומספרת לנו איך עכשיו הם יהיו נגד ארץ ישראל - לא נשכח לרגע שהסכם אוסלו הועבר על הגב של ש"ס, מרצ והערבים, אבל זה לא הספיק לרוב. הממשלה הייתה במצוקת מנדטים, ושלושת פורשי צומת, ביניהם גולדפרב וגונן שגב הצטרפו לממשלה. שגב הפך לשר, גולדפרב לסגן שר וקיבל את רכב המיצובישי שקטל הכי הרבה חיי אדם בהיסטוריה".

"החוק הזה ישים סוף לתופעות הקשות האלה בהיסטוריה הקצרה שלנו. אין יותר הסכמי מיצובישי, אין יותר רמיסת הדמוקרטיה", אמר בנט. "יש מדינות שעושים בהם משאלי עם על האם לנהוג בצד ימין או בצד שמאל, אז לא נורא אם נעשה בישראל משאל עם על נהיגה מדינית פרועה מימין לשמאל. "לא עוד סיכון בטחון אזרחי ישראל בשביל לקבל רבע שעה מחיאות כפיים מהעולם".