תמיכה מפתיעה: הרב מאיר מזוז מתיר עלייה להר הבית

לאחר שנים של איסור גורף על העלייה להר הבית פרסם הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים, פסק הלכה המתיר את העלייה להר. עם זאת סייג הרב את הדברים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/14 11:54 ז באדר ב'

תמיכה מפתיעה: הרב מאיר מזוז מתיר עלייה להר הבית
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

תמיכה מפתיעה לשוחרי המקדש. לרבנים הציוניים דתיים, אשר מתירים עלייה להר הבית למטרת תפילה, הצטרף בשבוע שעבר גורם מפתיע ביותר מהציבור החרדי.

בעוד שעד היום הוטל איסור גורף על העלייה להר, פרסם הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדיים, בשבוע שעבר, פסק הלכה מהפכני המתיר את העלייה להר.

באתר 'כיסא רחמים' כתב הרב בתגובה לשאלה האם מותר להיכנס להר, למרות איסורו של הרב עובדיה יוסף, כתב הרב מזוז בתגובה "מן הדין מותר", השיב הרב אך הוסיף הסתייגות "אבל עלולים להיכשל. צריך לדעת המידה בדיוק ע"פ הוראת חכם. להשתחוות בעזרת ישראל בימינו נראה כמשתחווה למסגד עומר".

יש לציין כי הרב מאזוז היה מקורבו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל ועל פי גורמים מדובר בעמדה אשר לא אפשר היה לפרסמה כל עוד הרב עובדיה היה בחיים, וכי מדובר בפריצת גדר קלה לאחר פטירתו.

מדובר בחיזוק משמעותי לתומכים בעלייה להר, מכיוון שעד היום האיסור של הרבנים החרדיים היה גורף ולפיכך העלייה הייתה אך ורק מהכיוון הדתי לאומי. בעקבות פסק ההלכה המהפכני של הרב מאזוז, מקווים פעילי תנועות המקדש, יאשרו עוד רבנים חרדיים את העלייה להר הבית.