ממשלה של פחדנים

הדיון בכנסת אודות הר הבית הוא על דבר מובן מאליו. ראש הממשלה יודע שאין שום סיבה חוקית למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית ויודע שראוי להחיל ריבונות במקום, חבל שהוא לא מעז להביט במראה

חדשות כיפה הרב איתי אליצור 26/02/14 11:21 כו באדר א'

ממשלה של פחדנים
פרטי, צילום: פרטי

דיון התנהל אתמול בכנסת על דבר שלכאורה אמור היה להיות מובן מאליו. חבר הכנסת משה פייגלין וחברי כנסת נוספים שפנו בדרישה מהממשלה לאכוף את החוק בשטח ריבוני של מדינת ישראל. לא מדובר על סתם שטח ריבוני, אלא על המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, על הר הבית. דרישה שהייתה צריכה להתממש מיד לאחר מלחמת ששת הימים ומשום מה נדחתה עד ימים אלו.

על פניו מדובר בדרישה לאכוף דברים פשוטים ואלמנטריים. שלא יטרידו אנשים רק בגלל שהם יהודים, שלא תהיה אנטישמיות, שיהודי יוכל להתפלל במקום המיועד לכך על פי התורה. לאפשר את הנפת דגל ישראל בשטח ריבוני של מדינת ישראל ומנגד, יאכף האיסור להניף דגלי ארגון טרור.

עוד דרישה מוזרה הייתה שהחוק האוסר השחתת עתיקות יחול גם בהר הבית. כן, כמו בכל מקום אחר, בפרט שהעתיקות המדוברות הן השרידים האחרונים של בית מקדשנו. בהחלט דרישה לא סבירה במדינת היהודים.

האומנם צריך לדון בכנסת ישראל בדברים מעין אלה?!? בכך שלא יפלו יהודי לרעה בגלל יהדותו? בכך שייתנו ליהודי להתפלל במקום הקדוש לו ביותר? שהממשלה תנהג על פי החוק ותאכוף את החוק? מסתבר שיש צורך לנהל דיון על עניינים אלמנטרים לחלוטין.

לא התקיים דיון על ריבונותנו בהר הבית מאז מלחמת ששת הימים, יותר מארבעים ושש שנים לאחר השחרור. מה ביקש בסך הכל משה פייגלין לעשות? לקיים דיון.

הכנסת אמורה לדון בשאלת ערכנו ומטרותנו במדינה, בדיון פתוח ודמוקרטי, אך יש נושאים שראש הממשלה מבקש כלל לא לדון בה. הם מציקים לו.

ראש הממשלה יודע שאין שום סיבה חוקית למנוע מיהודים להתפלל בהר הבית. יתרה מכך, הוא יודע שמן הראוי להחיל ריבונות בהר הבית, אך הוא לא מעז להביט במראה, לא מסכים שיזכירו לו את זה. זה מפחיד.

בשבוע שעבר ביקש ראש ממשלתנו האמיץ למנוע את עצם קיומו של הדיון. הדיון עצמו לא מצא חן בעליו. הדיון היה אמור להתקיים בשבוע שעבר ונדחה לשבוע הנוכחי. ראש הממשלה ביקש לבטלו כליל.

בסופו של דבר, זכותו של חבר כנסת לדרוש דיון. הרבי לשם כך הוא נבחר. אז התקיים דיון בו משה פייגלין וחברי כנסת נוספים ביקשו להעביר החלטה הקוראת לממשלה לממש את ריבונות ישראל בהר הבית ולאכוף את החוק במקום הקדוש ביותר ליהודים, אך ראש הממשלה הטיל את כל כובד משקלו נגד קבלת ההחלטה. אותה החלטה, שכפי שהוזכרה לעיל, אומרת למעשה דבר אלמנטרי שבכל מדינה אחרת לגיטימי לקבלו.

איך מונעת הממשלה קבלת החלטה, אתם שואלים? הלא ח"כ יכול להציע הצעת החלטה. ובכן, יו"ר הכנסת הודיעה שבשל קוצר הזמן לא יצביעו על ההחלטות שהתקבלו.

ממשלה של פחדנים.