סיום תקופה: עלון השבת 'בראש יהודי' ייסגר

לאחר שבע שנים בהן הופץ עלון השבת 'בראש יהודי' יתפרסם השבת הגיליון האחרון. ישראל זעירא: "נאלצים לסיים את הוצאת העלון מסיבות כלכליות עקב ירידת כוח הפרסום של הפרינט ועליית כוחו של האינטרנט"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/14 10:34 כו באדר א'

לאחר שבע שנים בהם הוציאו 'בראש יהודי' את עלון השבת של ארגון התשובה מדי שבת לבתי הכנסת של הציונות הדתית ברחבי הארץ, ל'כיפה' נודע כי השבת יחתמו בארגון את המוסד ויפסיקו לפרסם את העלון בעקבות קשיים כלכליים".

"התחושה היא מצד אחד סיפוק גדול על כך שהייתה לנו הזכות במשך שבע שנים לשים על השולחן של סדר היום את נושא התשובה בציונות הדתית", אמר יו"ר הארגון ישראל זעירא בראיון סיכום. "מצד שני, ישנה צביטה בלב על כך שאנו נאלצים מסיבות כלכליות לסיים את הוצאת העלון, עקב ירידת כוח הפרסום של הפרינט ועלית כוחו של האינטרנט. אך יחד עם זאת אנו חושבים שכל דבר הוא בעתו ובזמן הנכון וצריך להמשיך הלאה ואנו עם הפנים קדימה".

בראיון, הסביר זעירא את הסיבות שהובילו להוצאת הגיליון מלכתחילה. "בעבר נושא קירוב רחוקים היה מטושטש ומעורפל בסדר היום של הציונות הדתית מכיוון שהציונות הדתית סבלה שנים מחוסר ביטחון עצמי ובלבול בדרך ומכך, לא יכלו להעביר מסר בהיר בנושא התשובה. בעניין זה הציונות הדתית עשתה צעד משמעותי בשנים האחרונות"

"כשיצאנו לדרך לראשונה", ממשיך זעירא, "זה היה לא "פוליטיקלי קורקט" והסתכלו עלינו בתימהון. קיבלנו תגובות בסגנון: 'מה אתם חרדים?', 'העיסוק הזה שייך לציבור החרדי, הציונות הדתית לא באה לשנות אף אחד, והיא מקבלת את החילונים כמו שהם'. ולעומת זאת, אנו קראנו וקוראים בקול גדול: אנו לא מקבלים את המציאות כמו שהיא, וכמו שאנו דורשים שינויים מעצמינו, כך אנו גם צריכים להתפלל על שינוי בכל שדרות העם. אנו לא מוכנים להסתפק באמירה 'זו המציאות וזהו'".

עוד לא הצבעתם לסקר העלונים הגדול של כיפה? הצביעו והשפיעו

זעירא מסביר כי בעוד תנועת התשובה אשר הוא עומד בראשותו מתמקדת בהחזרה בתשובה, אין זה אומר כי אין מה ללמוד מהמגזרים השונים. אנו תלמידי הרב קוק שלימד אותנו שבדור שלנו עוצמות החיים התפזרו לכלל הציבורים. ואין ציבור אחד שניחן בכל המעלות, ובהחלט יש מה ללמוד, דברים טובים גם מחרדים וגם מחילונים וגם ממגוון הסגנונות הדתיים עצמם כחסידות למגוון סגנונותיה ותורה במגוון מקצועותיה", הוא אומר וטוען כי בעלי תשובה מצליחים להשתלב בציונות הדתית בצורה טובה. "הציבור הדתי לאומי הוא ציבור בריא, ובעלי התשובה משתלבים בו בצורה יוצאת מן הכלל לטובה, והם גם מרגישים בבית וגם תורמים לציבור הדתי לאומי עצמו".

בסיום דבריו מדגיש זעירא כי בעוד העלון הוותיק נסגר, אין מדובר על סגירת ארגון 'בראש יהודי' והודה לשותפים ליצירת דפי העלון. "סיום העלון איננו סיום תנועת "בראש יהודי" שהיא תנועה חיה ובועטת וב"ה הפעילות בתל-אביב ממשיכה, ולצידה ממשיך גם "ערוץ אורות", והפעילות הארצית של קורסים ל'פנויים פנויות' ועוד פעילויות מגוונות. יש הרבה מאוד שותפים ושותפות בתנועה הזאת, שהיא כולה שייכת לעם ישראל, וחוץ מלקב"ה, צריך להוקיר תודה גם לכל השותפים בפועל שתרמו ותורמים ונותנים מכישרונם וזמנם".