לראשונה: חיילת עלתה לתורה במניין בבית כנסת צבאי

פרסום ראשון: חיילת מחיל הים עלתה לתורה במסגרת מניין תפילה שהתקיים בשמחת תורה, בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה. בני ישיבות ההסדר שנכחו במקום לא מחו כנגדה. דו"צ: התקיים בירור בנושא וחודדו הנהלים לעתיד

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/09/13 15:07 כה בתשרי התשעד

לראשונה: חיילת עלתה לתורה במניין בבית כנסת צבאי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תקדים צבאי: לראשונה עלתה חיילת צה“ל לתורה, במניין שהתקיים בבית כנסת צבאי בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה.

כחלק מהמניין שהתקיים במקום, בו השתתפו גם בני ישיבות הסדר הנמצאים בעיצומו של שלב הכשרת הלוחמים לקורס ספינות הדבורים, עלתה החיילת למניין ועוררה סערה בקרב החיילים וחלק מהקצינים שנכחו במקום. אלו החליטו לבסוף שלא לעצור את עלייתה, לאחר שנקראה על ידי גבאי התפילה.

בבסיס ההדרכה של חיל הים בשכונת בת גלים בחיפה מתקיים מניין תפילה יומי הפועל גם בשבתות וחגים. את המניין מרכיבים אזרחים עובדי צה"ל, קצינים וחיילים דתיים ומסורתיים המשרתים בבסיס ומשתתפים בתפילה. במהלך תפילת שחרית בשמחת תורה קרא גבאי בית הכנסת, אזרח עובד צה"ל, לחיילת דתייה, הנמצאת בהשלמה חיילית של קציני מודיעין, לעלות לתורה במסגרת מנהג החג לעליית כל בית ישראל לתורה.

החיילת, בוגרת אחת המדרשות הגדולות והמוכרות בציונות הדתית, אשר משתתפת מדי יום בתפילה בבית הכנסת בבסיס, נאותה להזמנה ונגשה אל הדוכן לברך.

כאמור, קורס לוחמי ספינות הדבורים של ישיבות ההסדר נכח אף הוא באותה התפילה. היו מתלמידי ההסדר שטענו כי מרבית הפוסקים אינם מתירים עליית אישה לתורה ובקשו למחות על כך - והיו שטענו כי אין מדובר בעלייה סטנדרטית כי אם מנהג החג בעליית כל בית ישראל לתורה וכי הגבאי כבר קרא לחיילת לעלות ולא נכון יהיה לביישה ברבים.

לבסוף, כאמור, החליטו התלמידים שלא לעצור את המעשה. רב הבסיס או נציג מטעמו לא נכחו במניין, כך לדברי חיילים שנכחו באירוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בבית הכנסת בבסיס מתפללים חיילי וחיילות הבסיס וכן אזרחים תושבי השכונה. במהלך התפילה שנוהלה ע״י אזרח תושב האזור, עלתה צוערת מהבסיס לקרוא בתורה. לאחר האירוע התקיים בירור בנושא וכן חודדו הנהלים בבסיס לאירועים בעתיד".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il