פתרון בנט: "נשות הכותל" לא יתפללו ברחבת הכותל אלא ב"קשת רובינסון"

בנט, המכהן כשר ירושלים והתפוצות, קובע פתרון משלו לפולמוס "נשות הכותל" ואומר: "לא אתן שיהיו מריבות פנימיות בעם היהודי לפני ראש השנה. אני שומר על הסטטוס קוו בכותל המערבי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/08/13 13:28 יט באלול התשעג

פתרון בנט: "נשות הכותל" לא יתפללו ברחבת הכותל אלא ב"קשת רובינסון"
Golasso, צילום: Golasso

בשבועות האחרונים נושא "נשות הכותל" הגיע לשיאי מחלוקת חסרי תקדים, שכללו הפגנות ואף אלימות בינן לבין הציבור החרדי ונראה היה שהמחלוקת רק הולכת ומחריפה לקראת ראש השנה. השר לירושלים והתפוצות, בנט, היה עסוק בשבועות האחרונים במציאת פתרון לבעיה שהגיע לפתרונה בעשרת הימים האחרונים, בה נבנתה רחבת תפילה מיוחדת שעתידה לפתור את המחלוקת.

רחבת הכותל הקיימת (עזרת נשים ועזרת גברים) תמשיך להיות מנוהלת על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי ותקבל הכרה רשמית כמקום לתפילה אורתודקסית בלבד. הרחבה החדשה, הנמצאת מחוץ לרחבת התפילה בכותל, תאפשר לשר לחתום על תקנות שלא יאפשרו לנשות הכותל להתפלל ברחבת התפילה בכותל המערבי. הרחבה תקרא "עזרת ישראל". גודלה כ- 450 מ"ר, והיא יכולה להכיל 450 מתפללים בו זמנית. יש לציין כי אזור זה הוכר לפני מספר שנים על ידי בג"ץ כמקום תפילה לזרמים שונים.

הרחבה מיועדת לתפילה בלבד וייאסר השימוש בה לאירועים כדוגמת חתונות ובריתות. הרחבה החדשה נבנתה בשיתוף פעולה עם משרד ראש הממשלה ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי.

"ערב ראש השנה החלטנו להביא לסוף למחלוקות בשריד בית מקדשנו", אמר השר בנט, "אני לא מוכן שיהיו מריבות פנימיות של העם היהודי לפני ראש השנה. את האנרגיות שלנו עלינו לתעל לתפילה, לסליחה ולאחדות, לצד שמירת הסטטוס קוו בכותל המערבי".