דווקא בתשעה באב: הר הבית נסגר לכניסת יהודים

במשטרה חששו מהתפרעויות והחליטו למנוע מיהודים עלייה למקום. הרב בן דהן: אפעל לתקן תקנות שסדירו תפילת יהודים בהר הבית. ח"כ מועלם, שכניסתה נמנעה: "לא ניתן לנתק יהודים מהר הבית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/07/13 15:10 ט באב התשעג

דווקא בתשעה באב: הר הבית נסגר לכניסת יהודים
המטה המשותף להר הבית, צילום: המטה המשותף להר הבית

דווקא היום (ג‘), תשעה באב, החליטה משטרת ישראל לסגור את הר הבית לכניסת יהודים. מאות מתפללים שביקשו לעלות למקום בשעות הבוקר, הופתעו לגלות כי הכניסה נאסרה עליהם. במשטרה החליטו למנוע כניסת מתפללים מחשש להתפרעויות של מוסלמים במקום.

העולים בכניסה להר הבית, היום (צילום: המטה המשותף להר הבית)

”כיצד, במדינת ישראל, בשם עקרונות השוויון וחופש הדת אפשר לאסור על יהודים לעלות להר הבית, המקום הקדוש ביותר ליהודים, מחשש התפרעויות של מוסלמים?“, שאל היום סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, ”הגיע הזמן לשנות את המציאות הזו. להפסיק להשתמש בתירוצים שונים של ביטחון וחוסר יכולת של המשטרה להגן על אזרחיה היהודים“. הרב בן דהן הבטיח כי יפעל לתקן תקנות שיסדירו תפילת יהודים בהר הבית. ”המצב שבו הקפדה על שוויון וחופש הדת מיוחסת רק כאשר מדברים על דתות אחרות ולא על הרוב היהודי במדינת ישראל, הוא אבסורד“, אמר.

ח“כ שולי מועלם סיפרה כי הגיעה הבוקר למקום יחד עם סגן שר החוץ זאב אלקין, אולם כניסתם נמנעה. ”פנינו ליו"ר הכנסת ומחינו בפניו על ההחלטה בטענה כי לא יעלה על הדעת שדווקא בתשעה באב יום שבו המדינה והמשטרה צריכות להרחיב את שעות העלייה להר הבית, יום בו אמורה להתחזק הריבונות של מדינת ישראל על הר הבית נעשה ההפך הגמור“, אמרה מועלם.

מועלם ציינה כי בימים הקרובים היא מתכוונת לליזום דיון בכנסת על זכויותיהם של יהודים בהר הבית ”ולפעול לשינוי המצב בו ח"כ אינם יכולים לעלות להר הבית מתוקף חסינותם“. לדבריה, ”לא ניתן לנתק אף יהודי מהר הבית ובעיקר לא ביום חשוב ערכי ומשמעותי כמו תשעה באב“.