בתגובה לחרם: המתנחלים פשטו על רשת מקדונלד'ס

בעקבות סירובה של הרשת לפתוח סניף באריאל, פשטו מתנחלים על עשרות סניפים כשרים של הרשת ברחבי הארץ ותלו כרזות הקוראות לציבור להחרים את רשת ההמבורגרים המחרימה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 11:24 יט בתמוז התשעג

בתגובה לחרם: המתנחלים פשטו על רשת מקדונלד'ס
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

בעקבות חשיפת הסירוב של רשת מקדונלד'ס לפתוח סניף בקניון שנבנה בימים אלו באריאל, פשטו הלילה (ה‘) מתנחלים על עשרות סניפים כשרים של הרשת הבינלאומית ותלו עליהם כרזות הקוראות לציבור להחרים את רשת ההמבורגרים המחרימה.

על השלטים, שהודפסו ונתלו על ידי פעילי ועד מתיישבי השומרון, נכתב: "מקדונלד'ס מחרימה את אריאל - אנחנו נחרים את מקדונלד'ס" כשבמרכז המודעה הודגש הכיתוב "כשר אבל מסריח". בוועד מתיישבי השומרון מציינים כי בשעות הלילה המאוחרות הגיעו הפעילים לסניפים בכל רחבי הארץ, בהם בסניפי הרשת בירושלים, תל אביב, אשדוד, אשקלון, ראשל"צ, הרצליה, פתח תקווה וראש העין, בכדי להבהיר למנהל הרשת, עמרי פדן, כי החרמת הקניון באריאל תגרור החרמה של הרשת שבבעלותו.

"מכיוון שאנחנו רוצים שהחרם יהיה אפקטיבי אנחנו מתחילים אותו בסניפי הרשת הכשרים", מסביר שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, "המטרה היא שקהל הצרכנים שומר הכשרות ידיר את רגליו מרשת ההמבורגרים של פעיל השמאל הקיצוני עמרי פדן ויעבור למתחרים". לדבריו, בימים הקרובים מתכננים פעילי הוועד להגיע לסניפים הכשרים ולהכווין את הלקוחות לרשתות מתחרות באזור. "רשת בורגר ראנץ' הודיעה שתפתח סניף באריאל ואנו נדאג שהלקוחות של סניפי מקדונלד'ס הכשרים יעברו לסניפי בורגר ראנצ' בכל רחבי הארץ", הוסיף קייזלר וציין כי הפעילים מתכננים להרחיב את המאבק.

(צילום: ועד מתיישבי השומרון)

בוועד מתיישבי השומרון לא הופתעו מההצהרה הרשמית של מקדולנס שהיא מסרבת לפתוח סניף בעיר אריאל ממניעים פוליטיים. "הבעלים של הרשת, עמרי פדן, הוא איש שמאל קיצוני וממקימי שלום עכשיו. חשוב שהלקוחות ידעו לאן הולך הכסף שלהם", מציינים בוועד ומזכירים כי החרמת העיר אריאל על ידי פדן היא בעצם החרמת עשרות אלפי תושבי העיר ולמעלה מ-12 אלף סטודנטים באוניברסיטת אריאל הסמוכה לקניון שנבנה.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אומר כי "לערבב את ההמבורגר בפוליטיקה זה לא טעים ולא מתאים. אני קורא לכל אוהבי ישראל בארץ ובעולם להחרים את רשת מקדונלד'ס שמחרימה מאות אלפים מתושבי ישראל היושבים בתוך גבולות המדינה כחוק".

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון ציין כי "ארבע מאות אלף תושבי יהודה ושומרון, חילונים ודתיים, ימשיכו ליהנות מתרבות ענפה, מרכזי קניות גדולים כמו בכל מקום ומאיכות חיים גם ללא מקדונלד'ס, אבל מקדונלדס תפסיד רבבות לקוחות שלא מוכנים לקבל חרמות במרחב הציבורי שלהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן