הרב שרלו: הציבור שבור מהמרוץ לרבנות, לא כך נביא יותר תורה

הרב יובל שרלו מגיב לדבריו של הרב עובדיה יוסף נגד הרב סתיו: "מה לומד הציבור ממתקפה כזו, מה התוצאה של שנאה כזו? אינני יודע אם תהיה תקומה לעולם הרבנות אחרי השבר הזה". האזינו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/06/13 10:55 ח בתמוז התשעג

הרב שרלו: הציבור שבור מהמרוץ לרבנות, לא כך נביא יותר תורה

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי“ת פתח תקווה, מתייחס היום (א‘) לדבריו של הרב עובדיה יוסף ולמתקפה שהוביל אמש נגד הרב דוד סתיו. בראיון ל“גלי ישראל“ אמר הרב שרלו כי ”לא צריך להתייחס להבלים, בסופו של דבר המטרה איננה מי יהיה הרב הראשי, הוא צריך להיות מייצג התורה כלפי הציבור הישראלי. השאלה היא מה יהיה ביום שאחרי, אם זה השיח ואלו הדברים“.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/61620137592.mp3[/embed]

”הוא בכלל לא פגש אותו מעולם, מה לומד הציבור מזה?“, שאל הרב שרלו, ”זה מה שצריך לחשוב עליו וכל יתר השאלות הם חסרות משמעות. מהן התוצאות הציבוריות של שיח כזה, של שנאה כזו ולשון הרע שכזה? אלו השאלות שצריך לשאול. מישהו שאל אותי לאחרונה אם אני מתגאה בתואר רב - ושם נשברתי“.

הרב שרלו הסביר כי ”יש קבוצות בציונות הדתית שמתנגדת לרב סתיו ויש להן נימוקים כבדים משקל שצריך להתחשב בהם. אלו שאלות מורכבות ולא חד ממדיות. הבעיה שחלק מהן יעשו כל פעולה אפשרית כדי למנוע את בחירתו של הרב סתיו - והבעיה היא לא רק מי יהיה הרב הראשי, אלא האם הציונות הדתית מצליחה לנהל מחלוקת בעולם הרבני... במבט רחב אני טוען שהשאלה על היום שאחרי שייכת גם לגבי הציונות הדתית. ככל שאנחנו נמשיך לדבר על משהו שהוא לא נכון כמשהו שהוא לא לגיטימי - זה פילוג, זה קרע, נמצא עצמנו מרוסקים עוד יותר“.

”לדעתי רוב הציבור שבור מהמציאות הקיימת, לא זו הדרך שבה נביא יותר תורה לעולם“, סיכם הרב שרלו, ”אינני יודע אם תהיה תקומה לעולם הרבנות אחריו“.

"מישהו מלעיט אותו בדברי בלע", הרב לאו (צילום: אנתן גוטוירט)

גם הרב בני לאו התייחס לדבריו של הרב עובדיה יוסף וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ”הרב דוד סתו נלחם על הרבנות הראשית כי הוא מיצב עצמו כראש ארגון צהר במחנהו של אהרון - אחריות ליצירת חיבור עמוק וממשי בין החברה הישראלית כולה ותורת ישראל. המקטרגים שלוחמים בו לא יכולים לשאת את הרעיון שעל כס הרבנות הראשית ישב אדם שלא מתחייב ליישר קו עם הרבנות הליטאית-חרדית“.

”אתה קורא את הדברים שפרסם הרב עובדיה יוסף הערב ומתמלא כאב“, הוסיף הרב לאו, ”מישהו מלעיט אותו בדברי בלע על הרב סתו, בלי שהוא פגש בו אפילו פעם אחת. אתה מבין שהגיע הזמן שהחברה הישראלית, זו שמבקשת להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, תבחר את מי שיוביל את קולה של התורה בישראל למחוזות של אהבה וחיבור ולא של קטטה וריחוק“.