הרב אליהו: פרשת עמנואל רוזן מוכיחה כי לבנות אסור להתגייס

לדבריו ההיסטוריה מוכיחה כי שילובם של גברים ונשים במערכת אחת, מעודד את תופעת ההטרדות המיניות בחברה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/05/13 12:14 ז בסיון התשעג

הרב אליהו: פרשת עמנואל רוזן מוכיחה כי לבנות אסור להתגייס
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

פרשת ההטרדות המיניות בה נחשד עמנואל רוזן מוכיחה כי לבנות אסור להתגייס לצה"ל, כך טוען הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, במאמר בעלון השבת 'מעייני הישועה'. "יש בנות שמתגייסות לצה"ל מתוך אמונה כי הן תוכלנה לשים גבולות ולשמור על האמונה והערכים שלהן גם בסביבה גברית חילונית" אומר הרב אליהו "אפשר לבדוק את נכונות ההנחה הזו מתוך פרשת השבוע ומהפרשיות הציבוריות שמלוות אותנו פעם אחר פעם ללא הפסקה. הפרשה הציבורית האחרונה היא של העיתונאי הבכיר עמנואל רוזן שניצל בשיטתיות עשרות עיתונאיות ועובדות מערכת, נשים דעתניות וחזקות שנפלו בפח, נוצלו ונזרקו אחת אחרי השנייה".

הרב אליהו לא מסתפק בעיתונאי עמנואל רוזן, "אל תאמרו עיתונאים זו חבורה מושחתת" אומר הרב אליהו ומציין שורה של מטרידים מיניים בשירות המדינה כמו בכירים במשטרת ישראל ונשיא המדינה לשעבר משה קצב. עוד מציין את העיתונאי יצחק לאור ש"ממשיך להטיף לכולנו מוסר מעל דפי עיתון הארץ. האם לא זאת הנורמה? האם לא זאת הנורמה שהנהיג משה דיין בצה"ל ומפקדים רבים ממשיכים עד היום" אומר הרב אליהו.

"יכולה כל בת לומר: לי זה לא יקרה, ויכולה כל בת לפקוח את העיניים ולדעת שיש בכולנו יצר טוב ויצר רע. אם נותנים ליצר הרע את המקום והזמן, הוא יודע לסמא את העיניים ולהפיל" אומר הרב אליהו במאמרו ומתייחס לפרשת סוטה ואומר "רבים חושבים בטעות שמדובר באשה שבגדה בבעלה ולא היא. מדובר באשה שמתגרשת בגלל שעברה את הגבולות למרות שלא בגדה בבעלה אפילו פעם אחת. מדובר באשה שמשוחחת עם גברים. בעלה מקנא לה והיא ממשיכה. מדובר פה רק בשהייה משותפת במשרד או במזכירות. ברכב או בכיתה. שהייה עם הגבר המדובר מספיקה לייצר משבר ללא תקנה".

הרב אליהו מותח ביקורת כלפי ארגונים המעודדים גיוס בנות דתיות לצה"ל. לדבריו "אלוקים יותר חכם מ'אלומה' ומשאר הארגונים שמעודדים בנות להתגייס לצה"ל. הם לא הראשונים שחשבו כי הם יותר חכמים מאלוקים. ההיסטוריה מלמדת שכל המסיתים הללו לא לוקחים בסוף אחריות על התוצאות הכואבות. הם לא יישבו לנגב את הדמעות של אלפי הבנות שיפגעו מממשיכי דרכם של העיתונאים עמנואל רוזן ויצחק לאור, השרים איציק מרדכי וחיים רמון, אנשים שמצויים בכל מחנה או משרד צבאי".

"התרומה הגדולה של כל אישה למדינת ישראל לא שווה את הפגיעה הרגשית שעלולה ללוות אותה כל החיים, פגיעה שתמנע ממנה חיי אהבה מושלמים עם בעלה וילדיה" מסכם הרב אליהו ומוסיף "יש אפשרות לתרום לעם ישראל פי אלף בדרכים רבות אחרות, גם בלי מדים".