אוניברסיטת אריאל פותחת מסלול לימודים לגברים בלבד

הלימודים יתקיימו במתחם נפרד כדי לאפשר צניעות מקסימלית לסטודנטים, ברובם המוחלט בוגרי ישיבות. מאחורי התוכנית עומדים אנשי "בני דוד" שבעלי, יחד עם הרב אליקים לבנון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/04/13 14:20 ל בניסן התשעג

אוניברסיטת אריאל פותחת מסלול לימודים לגברים בלבד
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

אוניברסיטת אריאל פותחת מסלול נפרד המיועד לגברים בלבד, זאת כדי למשוך אל שורותיה בוגרי ישיבות גבוהות וישיבות הסדר, בעיקר מההתיישבות ביהודה ושומרון. התוכנית החדשה היא פרי יוזמה של הרב אליקים לבנון ונציגים ממוסדות ”בני דוד“ שבעלי, במסגרתו יוקם מתחם לגברים בלבד באוניברסיטה, שיאפשר לימודי כלכלה ומנהל עסקים, כלכלה ומדעי המדינה והנדסה תעשייה וניהול.

מארגני התוכנית אומרים כי המסלול החדש נולד לא רק מתוך כוונה לאפשר לימודים בצניעות מקסימלית, אלא גם כדי ליצור ”תשתית רוחנית טובה יותר לבני תורה“. הלימודים באריאל, שירוכזו בשלושה ימים אינטנסיביים בשבוע, ישולבו עם תוכניות ללימוד תורה במכינה בעלי, בישיבת הר ברכה ובמסגרת בית מדרש ישיבתי שיוקם באוניברסיטה ויפעל מדי יום, בהתבסס על תוכניות לימוד מותאמות אישית.

"נכון ללמוד במסלול נפרד", הרב לבנון (צילום: אלדר בירם)

הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון וממייסדי התוכנית, אומר כי ”אם נבחן את דרכה של תורה, נמצא את הבריאות הנפלאה שיש בחיינו, כאשר "איש על מחנהו, ואיש על דגלו". הגברים עסוקים איש איש בתפקידו ובפעולתו, והנשים עסוקות כל אחת בתחומה. בתוך הבית היהודי, שם נפגשים הבעל ואשתו, אחים ואחיות, ושם מסולקות מחיצות רבות, האהבה בין כולם פורחת, אהבה בריאה שבין כל חלקי המשפחה, אהבה הבנויה על קשר אמיתי ולא קשר דמיוני“.

לדברי הרב לבנון, לימודים משותפים יוצרים קשר אינטנסיבי בין המינים, שעלול להתפתח למחוזות לא צנועים. ”כאשר נפגשים כמה פעמים בשבוע, כותבים עבודות משותפות וכד', נוצר קשר, מחוץ למסגרת המשפחה. ממילא הדמיון פורח, והדבר צופן בקרבו רעות רבות“, טוען הרב לבנון, שממליץ כי ”למרות שאפשר אולי למצוא פתח הלכתי ללימוד משותף, אף על פי כן נכון ללמוד במסלול נפרד, ולדרוש יותר ויותר פתיחת מסלולים כאלה, כדי להחזיר את הבריאות הלאומית שלנו למקומה“.