הרב אליהו: אנחנו לא נגד החרדים, אנחנו נגד ש"ס

רבה של צפת תוקף את התנהלות ש"ס, בייחוד את דרכו של אריה דרעי, וטוען כי "אנחנו נגד מי שמכר אותנו בהסכמי אוסלו, אך אגודת ישראל הם אחינו בשרנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/03/13 11:44 כה באדר התשעג

הרב אליהו: אנחנו לא נגד החרדים, אנחנו נגד ש"ס
ברוך גפן, צילום: ברוך גפן

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומחשובי הרבנים המזוהים עם ”הבית היהודי“, קורא למפלגה לפעול לצירופה של ”יהדות התורה“ לקואליציה - ולהותיר את ש“ס בחוץ.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון ”עולם קטן“, מספר הרב אליהו על הביקורים שערך בחודש האחרון בבתיהם של אדמו“רים ורבנים חשובים במגזר החרדי, כדי לנסות לרקום ברית משותפת בין המפלגות. ”ישבתי עם חברי כנסת מסיעות הבית השונות למען האחדות. לצורך זה שאלתי אותם אם הם יכולים להתחייב בשם ש"ס ואריה דרעי שלא יבגדו בברית הזאת. אף אחד לא יכול היה להתחייב בשמו של אריה דרעי, שום אדמו"ר ושום ח"כ, אפילו לא חברי הכנסת של תנועת ש"ס“, הוא הסביר.

הרב אליהו הסביר כי הוא ”רוצה מאוד ברית עם החרדים, אבל אני לא רוצה שירמו בברית כזאת“. לדבריו, ”אי אפשר לבוא בתלונות לנפתלי בנט שלא הלך בעיניים סגורות להסכם שכולו הונאה“.

(צילום: אלנתן גוטוירט)

עם זאת, הרב אליהו טוען כי ”צריך היום לכרות ברית עם אגודת ישראל. הם אחינו בשרנו. גם אם הם לא כולם משרתים בצבא וגם אם יש לנו פה ושם תלונות מהעבר, הם האחים שלנו. הם קרובים אלינו בנושא ארץ ישראל, שבת, צניעות וחשיבות לימוד התורה. הם אחים שלנו לא פחות מאחרים“.

רבה של צפת טען כי צריך למצוא פתרון לסוגיית הגיוס, זאת ”מתוך ברית עם אגודת ישראל ולא מתוך כפייה. צריך למצוא דרך לשלב אותם בהסכם שיש ל'בית היהודי' עם 'יש עתיד'. אי אפשר להשאיר אותם בחוץ“.

”צריך לקרוא בקול גדול: אנחנו לא נגד החרדים. אנחנו רק נגד מי שמכר אותנו בהסכמי אוסלו. צריך לדעת שלא כל החרדים עשויים מעור אחד, צריך לחבק בחום את אגודת ישראל ולצרף אותה לממשלה“, הוא ציין.