המתמודדות הדתיות התחייבו: נקדם זכויות האישה הדתית

איילת שקד, אורית סטרוק ושולי מועלם, חתמו על נייר עמדה שהוצע על ידי תנועת הנשים הדתיות "אמונה", לפיו הן יפעלו כדי "לפרוץ דרך לנשים דתיות בעולם האמוני, מבלי לפרוץ את גדרי ההלכה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/01/13 13:11 כא בטבת התשעג

המתמודדות הדתיות התחייבו: נקדם זכויות האישה הדתית
כיפה, צילום: כיפה

תנועת הנשים הדתיות ”אמונה“ הצליחה לאגד את המתמודדות הדתיות לכנסת ה-19 מטעם ”הבית היהודי“, ולהחתים אותן על התחייבות למען שילובן וקידומן של נשים בחברה הדתית בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

בפגישה עם יו“ר ”אמונה“ ליאורה מינקה, השתתפו גם איילת שקד, אורית סטרוק ושולי מועלם - שלוש חברות הכנסת (לעתיד) מטעם ”הבית היהודי“. "זה מכבר הגיעה העת לנפץ את אותה תדמית רווחת של יהדות המקדשת, לכאורה, קיבעון וקיפאון. אנו מציעות לאישה הדתית החדשה לפרוץ דרכים בעולם האמוני, מבלי לפרוץ גדרי הלכה. להתריע אך לא להתריס, להשמיע קול מבלי להתסיס", אמרה להן מינקה.

נייר העמדה הנרחב, שהוצג כפלטפורמה אפשרית לפעילות תחיקתית וציבורית, מקיף תחומי עניין ופעילות במישורים שונים ורגישים. בין אלה הוצע גם חוק שיאפשר לאישה להתמנות למנכ"לית בתי הדין הרבניים, מעורבות יתר של נשים במינוי דיינים ובמתן שירותי דת, הכשרה מקצועית ומינוי של משגיחות כשרות, פתרונות יצירתיים למצוקתן של מסורבות גט ועגונות, הקלות בתהליכי גיור, הטבת מצב המקוואות ושיפור היחס לנשים בבתי הדין הרבניים.

לצד אלה, כולל נייר העמדה שורה ארוכה של נושאים הקשורים לחיזוק התא המשפחתי, הקלות בנטל התקציבי של משפחות צעירות, הרחבת מסגרות השרות הלאומי, מאבק באלימות במשפחה, הרחבת חוק חינוך חינם ועידוד יציאת נשים לעבודה, בריאות האישה, שילוב נשים ומניעת הטרדות במקומות עבודה, ייצוג הולם לנשים בכל מערכות המדינה, החברה והמשק ועוד.

מינקה הוסיפה כי "טבעי הדבר שאנו רואות בחברות כנסת, המייצגות את הסיעות והאינטרסים של ציבור דתי ולאומי, שותפות נאמנות לקידום מסרים ציבוריים וחברתיים, הקרובים ללבנו. עם זאת, נציג את נייר העמדה גם בפני חברות כנסת מסיעות אחרות, שתזדהינה עם הרעיונות המרכזיים ותהיינה נכונות לחבור אלינו, כדי לסייע במימושם“.