חרף תחקיר כלבוטק: הרבנות לא תסיר כשרות מבית המטבחיים של תנובה

בדיון מיוחד בו השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, נידונה פרשת ההתעללות בבעלי חיים, שתועדה בתחקיר התוכנית כלבוטק. הרב מצגר: צער בעלי חיים מדאורייתא, לו הייתה לי סמכות - הייתי מסיר את הכשרות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/12/12 10:09 יב בטבת התשעג

חרף תחקיר כלבוטק: הרבנות לא תסיר כשרות מבית המטבחיים של תנובה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרבנות הראשית לישראל קיימה אתמול (ב‘) דיון בנושא פרשת ההתעללות בבעלי חיים בבית המטבחיים של תנובה, אשר נחשפה החודש בתוכנית התחקירים כלבוטק. בתחקיר המזעזע, שזכה להתייחסות נרחבת באמצעי התקשורת, הוצג תיעוד של עובדים מחשמלים עגלים עשרות פעמים, עגלים שקרסו נגררו על הקרקע באמצעות מלגזות וטלאים הוכו בראשם ובגופם.

בדיון, בו השתתפו גם הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, הוצגו צילומים שתועדו במצלמה נסתרת בבית המטבחיים של תנובה. בתום הדיון, הבהירו ברבנות כי "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בחמלה כלפי בעלי החיים ואוסרת עלינו לצערם“.

עם זאת נכתב כי אין בידי הרבנות הראשית סמכות לשלול את הכשרות מבית המטבחיים עקב העדר ראיות לליקויים כשרותיים, "אך עם זאת אנו מורים לרבני בית המטבחיים לקבוע נהלים ברורים שימנעו מעשים מסוג זה ע"י העובדים ואשר עלולים לגרום לחבלות פנימיות ולהטרפת הבהמות. כן יינוסחו נהלים בהם ייקבע כי כל בהמה שתעבור התעללות כגון זו תוטרף לאלתר. אנו סבורים כי ההתנהגות רעת-הלב כפי שהוצגה בפנינו, יש בה כדי להוציא שם רע לשחיטה היהודית ואנו קוראים לכל הגורמים האמונים על האכיפה לעשות כל שביכולתם כדי למגר תופעות כגון אלו האסורות אף על פי החוק".

הרב הראשי יונה מצגר אמר בתום הדיון: "צער בעלי-חיים אסור מדאורייתא ולו היתה בידי הרבנות הראשית סמכות חוקית, הייתי מסיר את הכשרות".

חגי כהן מעמותת 'אנונימוס' לזכויות בעלי-חיים, ציין כי "אין ספק שהכאת עגל במוט, וחשמולו באמצעות שוקרים בכל חלקי גופו, מנוגדים לרוח היהדות ומהווים צער בעלי-חיים. אנו מברכים על נכונותה של הרבנות לפעול לחידוד הנוהלים בנושא, אולם הכוח האמיתי לעצור את ההתעללות מצוי בידי הצרכן. כל אחד מאתנו יכול לבחור בעצמו האם לתת הכשר להתעללות, או לנהוג בחמלה ורחמים כלפי בעלי-החיים ולהפסיק לצרוך את בשרם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן