בית כנסת בעין הסערה

מאבק בצפון תל אביב בין תושבי שכונת נופי ים, נגד עמותה המזוהה עם חב"ד, המבקשת להקים במקום בית כנסת בשטח ציבורי. התושבים טוענים כי בית הכנסת ישנה את צביון השכונה, אך בעמותה טוענים כי הוא ישרת גם מסורתיים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/11/12 14:04 יד בכסלו התשעג

צפון תל אביב סוערת לאור בניית בית כנסת חדשה שעתיד להיות מוקם בשכונת נופי ים שבצפון העיר: עמותת ”אוהל יצחק יוסף“ מבקשת להקים בית כנסת ומקווה בשטח ציבורי השייך לשכונה, כשתושבים רבים החלו לפעול משפטית על מנת לסכל את המהלך.

תושבי השכונה נפגשו עם נציגי העמותה, שהציגו בפניהם תוכניות להקמת בית הכנסת. התושבים טוענים כי יש לנצל את השטח הציבורי לטובת הקמת מבנים שישרתו את האוכלוסייה החילונית המקומית, וכי גם אם יוחלט על הקמת בית כנסת, הרי שהוא צריך להיות מותאם לצביון השכונה ולא לאופי העמותה, המזוהה עם חב“ד.

אנשי העמותה טענו מנגד, באמצעות עו“ד אילן בומבך, כי בית הכנסת ישרת גם את התושבים המסורתיים בשכונה וכי הוא לא פוגע בצביונה. אנשי העמותה החתימו את תושבי השכונה על בקשת הקצאת שטח בנייה לבית הכנסת אולם אנשי השכונה חזרו בהם. מנגד, אנשי השכונה פועלים בימים אלה על מנת למנוע את הקמת בית הכנסת ומריצים עצומה מקוונת עליה חתמו כבר 400 מתושבי השכונה, תוך שהם טוענים כי לו היה מוקם על ידי ”בני עקיבא“ או רבני ”צהר“, הם לא היו מביעים התנגדות למהלך.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il