בנט מצליח להגדיל את "הבית היהודי" על חשבון נתניהו וליברמן

סקר "סמית" מעלה כי רשימה מאוחדת של "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" בראשות נפתלי בנט, מצליחה להגיע ל-10 מנדטים, בזכות זליגת מצביעי "הליכוד" ו"ישראל ביתנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/07/12 10:00 ג באב התשעב

בנט מצליח להגדיל את "הבית היהודי" על חשבון נתניהו וליברמן
יחצ, צילום: יחצ

נפתלי בנט, המתמודד לראשות רשימת "הבית היהודי", מצליח "למשוך" מנדטים מ"הליכוד" ו"ישראל ביתנו" במידה ויעמוד בראשות הרשימה המאוחדת לבית היהודי ולאיחוד הלאומי - כך עולה מנתוני סקר מכון "סמית".

הסקר נערך בשבוע שעבר בקרב 500 איש כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. מהסקר עולה כי "הליכוד" ו"ישראל ביתנו" מאבדות כל אחת מנדט אל מפלגה מאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בראשות בנט, שחוצה את המחסום החד ספרתי ומקבלת עשרה מנדטים.

על פי הסקר, כוחה של המפלגה המאוחדת גדל ב-20% תחת מועמדתו של בנט, לעומת התמודדות הרשימה תחת המועמדים האחרים - 8 מנדטים להרשקוביץ ולאורלב. הליכוד יורד על פי הסקר בהתמודדות מול בנט ל-28 במקום 29, וישראל ביתנו ל-14 מנדטים במקום 15.

ממטה אורלב נמסר בתגובה לכיפה כי "גם הסקר הזה הוכיח כי 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' צריכות לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. אורלב ובכירים נוספים בציונות הדתית מגבשים את עקרונות עליה תרוץ הרשימה שיתבססו על הסכם בין שתי המפלגות, עליו חתום אורלב כמנהיג המפד"ל עם אנשי 'האיחוד הלאומי'. כל הסקרים שהתפרסמו בשבוע האחרון מראים ש'הבית היהודי' יחד עם 'האיחוד הלאומי' משיגים עשרה מנדטים ואנחנו שמחים שגם הסקר שהזמין נפתלי בנט מראה את אותו הדבר".

ממטה בנט נמסר: "אסור להתבשם מהסקרים, טובים ככל שיהיו. אנו ממשיכים לעבוד קשה ומאמינים כי הבית היהודי עומד בפני בשורה חדשה ופתיחת השורות כפי שהבטחנו לקהלים חדשים. נותר רק חודש וחצי וחייבים להתפקד כדי להביא את השינוי"

ממטה השר הרשקוביץ נמסר בתגובה לכיפה כי "הגילוי הנאות מחייב לציין שמי שהזמין את הסקר הוא מטה בנט ועל כן הנושא לא ראוי להתייחסות".