הרב מלמד: לבטל השירות הצבאי לבנות, לגייס במקומן חרדים

ראש ישיבת הר ברכה מציע מודל משלו לגיוס חובה לצה"ל: ביטול גיוס החובה לנשים, יצירת תמריצים כלכליים למשרתים בצבא ושמירה קפדנית על אורח חיים הלכתי לחיילים חרדים ודתיים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 16:13 כא בתמוז התשעב

הרב מלמד: לבטל השירות הצבאי לבנות, לגייס במקומן חרדים
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד מציע מודל חדש לגיוס חובה לצה"ל, במסגרתו יפטור צה"ל נשים משירות חובה - ויגייס במקומן גברים חרדים.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון "בשבע", הסביר הרב מלמד כי "הדרך הרעה שבה הולכים לצערנו רוב הפוליטיקאים, היא קביעת חוק שירות צבאי או אזרחי לכל. מגמתו העיקרית - יצירת מצג שווא של שוויון מלא על ידי הרחבת 'השירות הלאומי' תוך שינוי שמו ל'שירות אזרחי' כדי שגם הערבים יואילו בטובם להשתתף 'ב'נשיאה בעול'".

לטענתו, הרחבת השירות האזרחי תביא ל"ניפוח" מגננון בירוקרטי עצום. "כדי לקלוט את כל ה'מתנדבים' ולהכווין אותם למקומות השונים, כאשר במקביל יהיה צורך להקים מנגנון שלם שיפקח וידריך את ה'מתנדבים', שכן הם לא הוכשרו לטפל בחולים או בתלמידים. רק נזק כלכלי וחברתי ייגרם מכך". הרב מלמד כותב כי "השיא שבאיוולת החוק הזה יהיה בשליחת אלפי צעירים ערבים אל עמותות צדקה וחסד הפועלות בחסות המסגדים והאחים המוסלמים, לשם העמקת השפעתם על החברה הערבית. בעקבות הגדלת השפעת האסלאם יהיה צורך אח"כ להגדיל את מספר המתגייסים לצבא, למשטרה ולמכבי האש, ולהוסיף תקציבי פיצויים לנפגעי הטרור".

לדבריו, "הדרך הטובה היא מתונה והדרגתית, אבל ביכולתה להביא לתיקון שלם ואמיתי. לשם כך יש להכין את צה"ל לקראת קליטת אלפי חיילים שומרי מצוות בקפדנות, ולהסיר כל מכשלה שעומדת כיום בפני הציבור הדתי והחרדי. כלומר, הצבא צריך להתנהל על פי עקרונות המסורת, ובכלל זה לאפשר לכל חייל יהודי לשמור על אורח החיים ההלכתי. דבר זה צריך להיקבע בחוק, שעל מפקדי צה"ל מוטלת החובה להבטיח את קיומן של הדרישות הדתיות של החיילים כמקובל על פוסקי ההלכה המוכרים".

כדי לעשות זאת, מציע ראש ישיבת הר ברכה "לבטל את חובת הבנות לשרת בצבא, שכן עירוב הבנים והבנות בצבא הוא המכשלה העיקרית, והוא הצידוק העיקרי של מנהיגי הציבור החרדי לאי גיוסם. נכון לצבא שיהיה מכוון לתפקידו האמיתי, שהוא ביטחון ורק ביטחון. לא כור היתוך, לא מקום שמחנך את הנוער לערכים שונים. הפוך מדברי הרמטכ"ל, שהכריז ברבים שהצבא צריך לחנך את חייליו ל'שוויון מגדרי', ובכלל זה חובת שמיעת שירת נשים באירועים צבאיים. הערך של שמירת ביטחון ישראל הוא מספיק גדול ונכבד, ואין להוסיף עליו שום ערך אחר".

עוד מציע הרב מלמד "ליצור תמריצים כלכליים ממשיים למשרתים בצבא. לקבוע בחוק כי יינתנו למשרתים הטבות כלכליות במלגות ללימודי מקצוע, משכנתאות מוגדלות, קצבאות ילדים מוגדלות והטבות בחינוך הילדים. בכך גם יימצא פתרון צודק לאי התגייסותם של הערבים. הרוצים להתגייס לצבא ולהגן על ישראל מפני אויביה - יקבלו את כל ההטבות, ומי שאינם רוצים להתגייס - לא יקבלו את ההטבות".