הרבנים מדן, אריאל ורפפורט: להזדרז לבנות את בית המקדש

"אסור לנו לחכות לכך שבית המקדש פשוט ירד מן השמיים. אנחנו צריכים לבנות אותו", טוענים הרבנים. הרב יעקב אריאל טוען כי "הציבור שאנן, הוא צריך לרצות מקדש"

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/12 14:40 ג בסיון התשעב

הרבנים מדן, אריאל ורפפורט: להזדרז לבנות את בית המקדש
התנועות למען המקדש, צילום: התנועות למען המקדש

שלושה רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים היום (ה') להזדרז ולקדם את בנייתו הפיזית של בית המקדש על הר הבית, ולא להסתפק רק בתפילות לבנייתו. בראיון לעיתון "מקור ראשון" טוענים הרבנים כי יש להפסיק את האדישות הציבורית ולבנות את בית המקדש בצורה פרקטית, עוד בדורנו.

הרב שבתאי רפפורט, ראש בית המדרש של המכון הגבוה לתורה, טוען כי בית המקדש יכול להיבנות בימינו גם על ידי מיעוט, אשר ישכנע בסופו של דבר את הרוב להצטרף אליו. "יהודי פשוט מהגליל, למשל, כבר ישמע שהמקדש נבנה, אבל ישאל עצמו 'מה זה מחייב אותי?'. שהמקדש 'ירד מהשמיים' פירושו לדעתי, שכולם יבינו שמה שכבר נבנה עוד קודם לכן בידי מיעוט, הוא אמיתי ומחייב", טען הרב רפפורט.

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, טען כי העיכוב בהקמתו של בית המקדש נובע מסיבות ארציות אותן מובילים "בית המשפט העליון, ממשלת ישראל, המשטרה, הפרקליטות, הפחד מהאסלאם". לדבריו, "הדבר העיקרי שמעל כולם, הוא חוסר רצון לבנות. כל הדברים האחרים טפלים לכך".

"כולם רוצים מאוד שהמקדש ירד באש מהשמיים, מכיוון שזה יפטור אותנו מהצורך להתעמת על כך עם החילונים. הרי יש מריבות הרבה יותר חשובות, כמו שירת נשים בצה"ל - אז לריב גם על מקדש? וגם עלינו הרבנים יש במה להשתפר בעניין הזה, בשתי צורות: קודם כל לומר לציבור שבניית המקדש חיונית, ושנית - שהיא אפשרית. בטווח המיידי צריך לקדם את העליות להר, בטהרה כמובן", הוסיף הרב מדן.

עוד הוסיף הרב מדן כי לדעתו "לא רק שמצווה לבנות את בית המקדש", אלא ש"אסור לנו לחכות לכך שיירד משמים, מפני שההמתנה עלולה לעלות לנו במחיר יקר". הוא ציין כי הוא יעשה "הכל-בכל-מכל-כל" כדי ש"אנחנו נבנה את המקדש, ושהוא לא יצטרך לרדת מהשמיים. אני מאמין שביכולתו של הקדוש ברוך הוא להוריד מקדש ממרומים, אבל המחיר יהיה כבד כל כך, שאני ממש מקווה שזה לא יקרה. כשבורא עולם נזקק להתגלות מהשמיים בהר המוריה בימי דוד, זה עלה לנו ב־30 אלף חללי הדבר. אין לי מושג מי ישרוד אחר כך".

רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, האשים את שאננות הציבור בכך שבית המקדש עדיין לא נבנה. "בכל עניין מאשימים את הרבנים. אינני חושב שהרבנים הם הבעיה. הציבור צריך לרצות מקדש", מדגיש הרב אריאל.