"אמונה" לרבנות הראשית: אפשרו לנו להכשיר גם משגיחות כשרות

התנועה הדתית לאומית יזמה קורס ראשון מסוגו להכשרת נשים כמשגיחות כשרות לכל דבר ועניין. ליאורה מינקה: נבקש לעודד גם נשים להעסקה כמשגיחות כשרות בתחום המזון ורשתות השיווק

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/12 10:43 י באייר התשעב

"אמונה" לרבנות הראשית: אפשרו לנו להכשיר גם משגיחות כשרות
jasonlam-cc-by, צילום: jasonlam-cc-by

תנועת הנשים הדתיות לאומיות "אמונה" פנתה היום (ד') אל הרבנות הראשית לישראל, בבקשה כי זו תאפשר את פתיחתו של קורס ראשון מסוגו להכשרת משגיחת כשרות. עד כה מוסמכים ומוכשרים בקורסים הרשמיים רק גברים המבקשים לעבוד בתחום זה, על אף שלאחרונה חלה עלייה מצד נשים המעוניינות להשתלם במקצוע.

יו"ר התנועה, ליאורה מינקה, פנתה למנהל אגף הכשרות ברבנות, הרב יעקב סבג, עם הצעה מסודרת הכוללת תוכנית לימודים מקצועית המיועדת להכשרת משגיחות כשרות. לדבריה, הקורס המתוכנן יכשיר נשים להשגחה בתחומי הכשרות השונים ויצייד אותן בידע הלכתי, מקצועי ומוסמך, מתוך מגמה לעודד את השתלבותן כמשגיחות כשרות במסעדות, אולמות אירועים ורשתות שיווק.

"אנו מבקשות אישור והכרה של הרבנות הראשית לישראל, כדי שבוגרות הקורס תהיינה רשאיות להיבחן ולקבל תעודות הסמכה מטעם הרבנות. נשמח לבוא בדברים מעשיים ומפורטים יותר, ונבקש לעשות זאת בהקדם, כדי להיערך בתיאום ובהסכמה עם הגורמים המוסמכים", כתבה מינקה לרבנות.

הקורס המוצע על ידי "אמונה" כולל את תוכנית הלימודים המוכרת על ידי הרבנות הראשית לישראל, לרבות הכשרת בשר, חרקים במזון, טבילת כלים, תרומות ומעשרות, הפרשת חלה, איסור חדש, דיני בשר וחלב, תערובות ושאר איסורים, טכנולוגיה של המזון ועולם חומרי הגלם, כשרות מטבח פרטי וציבורי, כשרות רגילה וכשרות מהדרין, שבת במטבח, מועד וחוה"מ, משקאות חריפים ועוד.

ב"אמונה" גייסו לטובת הובלת הקורס את עו"ד מרים גולדפישר, טוענת רבנית מוכרת, זאת לצד אנשי מקצוע נוספים המתמחים בנושא כשרות המזון.