צעדת לפידים בחוף בוגרשוב: "הישראליות הפכה את האישה לחפץ"

במוצאי יום העצמאות הקרוב תתקיים צעדת לפידים לאורך ימה של תל אביב, בעקבות אירוע המין הקבוצתי בחוף בוגרשוב בת"א. יוחאי רוזנברג, יוזם הצעדה: האירוע הוא ביטוי למצבנו העגום

חדשות כיפה אורי פולק 23/04/12 10:38 א באייר התשעב

צעדת לפידים בחוף בוגרשוב: "הישראליות הפכה את האישה לחפץ"
jcarbaugh-cc-by, צילום: jcarbaugh-cc-by

האירוע החריג שהתרחש לפני כשבועיים בחוף בוגרשוב בתל אביב, במהלכו התקיים מין קבוצתי בין קבוצת נערים וקטינים לבין אישה מבוגרת בפרהסיא, עורר הדים וזעזוע חוצה גבולות, כמעט בכל אמצעי התקשורת. כעת, יש מי שמבקשים לעשות מעשה ולהביע מחאה פומבית וציבורית נגד מה שנתפס בעיניהם כאירוע "סמלי" המלמד על מצבה העגום של החברה הישראלית.

יוחאי רוזנברג, במאי קולנוע דתי, החליט ליזום במוצאי יום העצמאות הקרוב צעדת לפידים לאורך ימה של תל אביב, מהדולפינריום ועד חוף בוגרשוב, כשבסיומה ייערך טקס משותף בה יוקיעו המשתתפים את המעשה ויתפללו "על החמלה והאינטימיות שאבדה".

בשיחה עם כיפה אומר רוזנברג כי התחושה שהניעה אותו הייתה ההבנה כי "צריכים לעשות משהו ואי אפשר לעמוד מנגד. זה כמו "עגלה ערופה", כשמתרחשת איזו עוולה בפאתי העיר, אני מרגיש שצריך לעשות משהו, לא רק ברמה החינוכית - גם את זה צריך - ולא רק ברמה המשפטית, אלא גם ברמה הציבורית של לקום ולהביע את הזעזוע נוכח המקרה החריג הזה".

רוזנברג מסביר כי במוקד הצעדה עומדת השאיפה כי "לא יכול להיות שיהיה מקום שיהיה נטול צלם אלוהים או צלם אדם, שלא נתרגל לכך שמדובר בעוד דיווח שעובר על ידינו". לדבריו, "המון אנשים מרגישים שיש משהו נורא מזעזע באירוע הזה, אבל מבחינתנו מדובר באירוע סימבולי למצבה של החברה הישראלית והתרבות שלה. היא הופכת אישה לחפץ ומתירה להשתמש בה, אין כבוד לאדם שהופך ממש לחפץ, למיניות שהפכה נטולת כל קשר לאינטימיות".

עשרות אנשים כבר הביעו נכונות להשתתף באירוע ובהם רב היישוב תקוע, הרב מנחם פרומן. רוזנברג מקווה כי הצעדה תביע "זעקה יהודית ואנושית", זאת בהנחה כי ישתתף בה גם הציבור החילוני בעיר.

המידע הראשוני התקבל באמצעות המייל האדום