הצעת חוק: בתי הדין יקבעו מועד למתן גט בתוך 45 יום

הצעת חברי הכנסת אורלב ושנלר מבקשת אמנם לצמצם את היקפי סרבנות הגט, אך ארגוני הנשים התנגדו לה, בטענה כי היא איננה מושלמת. אורלב: "אתן צודקות, אך יש בכך צעד קדימה"

חדשות כיפה אורי פולק 20/02/12 14:47 כז בשבט התשעב

הצעת חוק: בתי הדין יקבעו מועד למתן גט בתוך 45 יום
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

הצעת חוק חדשה, שאושרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית על ידי ועדת החוקה של הכנסת, קובעת כי בתי הדין הרבניים יחויבו לקבוע מועדים למתן הגט ולדיון בהטלת מגבלות על סרבן הגט, כבר במועד פסק הדין ולתקופה של עד 45 יום. הנוסח אושר עקרונית על ידי מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דייכובסקי.

על פי ההצעה שהוגשה על ידי חברי הכנסת זבולון אורלב ועתניאל שנלר, במועד מתן פסק דין לפיו על בני זוג להתגרש, בית הדין הרבני יחויב לקבוע גם מועד למתן הגט, לא יאוחר מ-45 יום ממתן פסק הדין. עד כה, לא הייתה כל מגבלת זמן שקבעה זאת. כמו כן, על פי ההצעה, בתי הדין יחויבו לקבוע מועד למתן צווי הגבלה לסרבן גט לא יאוחר מ-45 יום מהמועד שנקבע למתן הגט - זאת לעומת חודש ימים בחוק הקיים.

בית הדין הרבני הגדול, אשר ידון בערעור על החלטה ליתן צו הגבלה. ייתן את החלטתו תוך 30 יום ממועד הדיון. עוד קובעת הצעת החוק, כי בית הדין יקיים דיוני מעקב, על מנת לוודא את קיום פסק הדין, ומתן הגט.

דווקא ארגוני הנשים התנגדו להצעת החוק, בטענה כי בפועל היא תרע את מצבן של הנשים, כיון שהחוק הנוכחי מחייב לדון בהטלת הגבלות על סרבן הגט תוך 30 יום, ואילו התיקון לחוק מאריך את המועד ל-90 יום.

ח"כ זבולון אורלב טען היום כי על אף שארגוני הנשים צודקות באופן עקרוני, הרי שהתיקון שהושג הינו מענה חלקי. "עצם המנגנון של קיום דיוני מעקב הוא חשוב מאוד, יש בכך צעד קדימה", טען אורלב, שהסביר כי "החוק הוא פרי פשרה. אני לא מאוהב בו. אולם, ההצעה הנוכחית, טובה יותר מהשארת המצב הנוכחי על כנו".

ח"כ עותניאל שנלר ציין כי "הלוואי ויכולנו להגיע למצב, בו ביום שיוכרע כי חובה על בני הזוג להתגרש, יינתן גט. החוק הנוכחי אינו גורם לגט. חשיבות החוק היא, בכך שבית הדין לא עוזב את הזוג, עד לביצוע של הגט בפועל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן