הרב בני לאו: טיפולי ההמרה פוגעים בהומואים דתיים רבים

הרב בני לאו טוען כי היות וטרם נמצא מחקר אמין שישלול או יחייב את טיפולי ההמרה, הרי שעל החברה הדתית "לעשות הכל כדי לשמור אותם בתוכנו, בתוך המשפחה ובתוך הקהילה"

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/12 11:06 כ בשבט התשעב

הרב בני לאו: טיפולי ההמרה פוגעים בהומואים דתיים רבים
אנתן גוטוירט, צילום: אנתן גוטוירט

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים וראש בית המדרש החברתי "בית מורשה", מתייחס לנייר העמדה שפרסמה ועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים, שהתייחס בספקנות לסוגיית טיפולי ההמרה להומוסקסואלים וטוען כי "קולות נגד טיפולי המרה - מושתקים. כנגד כל הצלחה של טיפולי ההמרה עומדים רבים שהטיפול פגע בהם או לפחות לא הועיל להם".

בעמדה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, טוען הרב לאו כי בחברה הדתית לאומית חיים הומואים דתיים רבים אשר "סובלים לא רק מזהותם המינית אלא בעיקר מהדרה והשפלה חברתית". הוא מציין לשבח ארגונים דתיים אשר מתנגדים לטיפולי ההמרה, דוגמת ארגון הו"ד, וטוען כי הוא "מתנהל באחריות דתית ובעדינות חברתית ומחפש כל דרך למצוא את שיווי המשקל בין הנטיות שנכפו על האדם לבין השתלבותו בקהל עובדי ה'".

לטענת הרב לאו, המציאות המחקרית הנוכחית, בה "עדיין לא נמצא המחקר האמין שייתן לנו את המפה המדוייקת לגבי השאלה הקשה כמה בחירה יש לאדם בנטייתו המינית וכמה נגזרה עליו הנטייה בידי שמים", ממילא מטילה ספק ביכולת לקבוע האם טיפולי ההמרה נחוצים, הכרחיים או מועילים. "כל עוד איננו יודעים את הסוד הגדול הזה חובה עלינו להכיר בכך שיש כאלה ויש כאלה", הוא מציין.

לדעת הרב לאו, "יש אנשים שטיפולי ההמרה הועיל להם והם שיקמו את חייהם ובנו את ביתם. ראיתי אותם והתפעלתי מהם. יש אחרים שטיפולי המרה לא הועילו להם אלא הזיקו. הם כבולים בתוך זהותם המינית ההפוכה ואנו, החברה הדתית כולה, מוכרחים לעשות הכל כדי לשמור אותם בתוכנו, בתוך המשפחה ובתוך הקהילה. לא למרר את החיים ולא להדיר מן החיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן