עתירה לבג"ץ נגד משרד הפנים בשל סירובו להכיר בגיור אורתודוקסי בחו"ל

ד"ר אביעד הכהן עתר נגד משרד הפנים בשמה של ש', אשר עברה גיור אורתודוקסי בארה"ב ולא זכתה להכרה כיהודיה בישראל. "לא ייתכן שדווקא גר אורתודוקסי זקוק ל'אישור' משרד הפנים", טען הכהן

חדשות כיפה אורי פולק 01/02/12 17:47 ח בשבט התשעב

עתירה לבג"ץ נגד משרד הפנים בשל סירובו להכיר בגיור אורתודוקסי בחו"ל

ד"ר אביעד הכהן, דקאן מכללת "שערי משפט", עתר היום (ד') לבג"ץ נגד משרד הפנים בשמה של ש' ובעלה ג', אשר משרד הפנים סירב להכיר בגיור אורתודוקסי שעברה ש' בארה"ב, זאת בטענה כי "הגיור נעשה בידי רב שאיננו מוכר בישראל לצורכי גיור".

ד"ר הכהן מבקש בעתירה צו ביניים האוסר על משרד הפנים לסלק את ש' מהארץ ולפגוע בהארכת רישיון השהייה שלה בארץ. ש' הינה גיורת צדק שקשרה של גורלה בגורל העם היהודי, עברה תהליך גיור ממושך ומעמיק בקהילה יהודית אורתודוכסית מוכרת בחו"ל, נישאה ליהודי, אזרח ותושב ישראל.

בחודש ספטמבר 2010 ביקשו העותרת ובעלה לעלות ארצה, לתדהמתם נודע להם שמשרד הפנים מונע מהם זאת בטענה שגיורה של ש' נעשה ב"קהילה שאינה מוכרת בישראל". ש' קיבלה אשרת כניסה לארץ כ"תיירת" בלבד ורק לאחרונה ניתנה לה אשרה חדשה כ"תושבת ארעית".

"משרד הפנים לא פירט אל מול מי נערכה הבדיקה, כיצד נערכה הבדיקה, על סמך אלו קריטריונים ומה טעם גיורה של העותרת "אינו מוכר", על אף שנערכה בקהילה אורתודוכסית מסובבת וידועה בחו"ל", טען ד"ר הכהן בעתירה. ד"ר הכהן ציין כי מדובר בחלק ממגמה של משרד הפנים וכתב בעתירה כי "גם במקרים אחרים נוהג משרד הפנים מנהג דומה, בסרבו להכיר ביהדותם של גרי צדק שנתגיירו בקהילות אורתודוכסיות מוכרות בחו"ל. מקרה אחד אף הגיע לשערי בית המשפט זה ורק בעקבות הגשת עתירה נסוג בו משרד הפנים מאי הכרתו בגיורו של העותר ואישר הכרה ביהדותו".

לטענת ד"ר הכהן, "על פני הדברים, ובהיעדר קריטריונים, ההחלטה איזו קהילה "תוכר" על ידי משרד הפנים ואיזו לא, נעשית לכאורה בשרירות לב ותוצאתה חוסר סבירות קיצוני". לדבריו, "גר המתגייר בקהילה לא אורתודוכסית אינו זקוק ל"אישור" הרבנות ומוכר כיהודי לצורך חוק השבות, ואילו גר אורתודוכסי זקוק ל'אישור'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן