הרב אלון: פורום "תקנה" סחט אותי באיומים וצלב אותי בכיכר

הרב מוטי אלון תקף את התנהלות פורום "תקנה" וטען כי רבותיו התנהלו נגדו "באופן דיקטטורי". לטענתו, בשל התנהלות הפורום הוא החליט "להתפטר מהמגזר הדתי לאומי"

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/12 21:21 ז בשבט התשעב

הרב אלון: פורום "תקנה" סחט אותי באיומים וצלב אותי בכיכר
ערוץ 2, צילום: ערוץ 2

הרב מוטי אלון התייחס הערב (ג') לכתב האישום נגדו, המתייחס לשני מקרים שונים של הטרדות מיניות שביצע לכאורה בשניים מתלמידיו. בראיון לתוכנית "עובדה" תקף הרב אלון את התנהלות פורום "תקנה" וטען כי הרבנים החברים בו "סחטו אותו באיומים" והתנהלו נגדו באופן דיקטטורי. כמו כן טען הרב אלון כי הוא "התפטר מהמגזר הדתי לאומי", בשל התנהלות פורום "תקנה" נגדו.

"אני בהלם שיש רק שני מתלוננים. ממש נעלבתי. אמרתי לחוקרים שיש לי עוד 2,500 מקרים כאלה, בהתנדבות", אמר הרב אלון, שציין כי הוא לא מכחיש ולא מאשר את כתב האישום, מכיוון שהוא "לא זוכר אם נישקתי בדיוק בצוואר או לא. בחיי לא עסקתי בשטות הזו, עסקתי כל ימי בלאהוב ולתת. טעיתי אינסוף פעמים. האם יכול להיות שנעשו דברים שגרמו לאי-נוחות? אמרתי בקולי קולות, אני מוכן ורוצה להתנצל על כך. אבל האם הייתה כאן כוונת מכוון?".

בהתייחס למעורבותו של פורום "תקנה", טען הרב אלון כי המסמך שהוגש נגדו, בהתייחס לאירוע שהתרחש לפני כ-30 שנה, הוא "הסחטנות באיומים הנוראית ביותר. כדי לנסות להרגיע את הכל ואת הרעש, פשוט הודיתי. הייתי מודה גם ברצח ארלוזורוב. עשיתי מעשה פלילי כששמעתי להם. פחדתי מהם". הוא ציין כי בשל מעמדו הנכבד בחברה הדתית לאומית, הוא "לא האמין שיש אנשים שמסוגלים לעשות לי את זה".

צלבו אותי בכיכר העיר ואמרו לכולם להביא אבנים
בהתייחס למתלוננים טען הרב אלון כי הוא הלך "למקומות לא טובים כדי לנסות ולעזור. לא נגררתי, הלכתי. לוקחים סיפור אומלל וכואב, הכי חריג שהיה לי בלמעלה מ-30 שנות חינוך, והופכים אותו לדמות האדם".

"מעולם לא ניצלתי אדם במצוקה, וודאי שלא בשום נושא מיני. אם אני מסוכן, למה אני לא מסוכן לאנשי מגדל והצפון? הרי אני איש מסוכן, אז מה זה משנה איפה אני? יש מי שפחות מסתכנים? במקומם הייתי מעמת אנשים, מברר דברים בצורות שההלכה או שהחוק מחייבים. לא מוציא את המסמך הדיקטטורי ביותר שראיתי בחיים שלי", הוסיף הרב אלון. הוא טען כי הרבנים בפורום "לוקחים אדם, זורקים אותו לכיכר. צולבים אותו בכיכר העיר, ואומרים לכולם להביא אבנים".

מפורום "תקנה" נמסר בתגובה כי: עימתנו את הרב אלון עם עדויות תלמידיו והוא הודה וביקש מחילה בשתי הזדמנויות שונות. טיפלנו בתלונות במשך ארבע שנים ורק כשהיה חשש לפגיעה באחרים היינו צריכים להוציא את זה החוצה. היו למעלה מעשרה מקרים שונים נגד הרב אלון והקורבנות האמיתיים הם הנפגעים".

הרב אלון על ההאשמות נגדו: זו משנתי החינוכית
כפי שדווח בכיפה, הרב אלון הגיב לכתב האישום שהוגש נגדו וטען לפני כשבועיים כי גם אם הוא "נפגש עם הנערים, ליטף אותם וחיבק אותם, הרי שעשה זאת כפי שהתנהל במשך עשרות שנים כלפי דורשי עצתו שביקשו ממנו עידוד וחיזוק". עוד טוען הרב כי מדובר בחלק ממשנתו החינוכית, בעת שהיה ראש ישיבת "הכותל".

משפטו של הרב אלון החל לפני כחודש, עם הקראת כתב האישום נגדו. עו"ד יעקב רובין, המייצג את הרב, אמר בדיון כי "הרב אלון יודה באותן עובדות שאין בהן שום עבירה פלילית ויכחיש כי המעשים שנעשו היו לצורך מיני כלשהו כמפורט בכתב האישום". עו"ד רובין הבהיר כי הרב יכחיש באופן נחרץ כל ביצוע של מעשים מיניים בתלמידיו ואמר כי הרב אלון דורש כי המשפט יתנהל בדלתיים פתוחות ובפומבי. "בשלב הזה הרב אלון מכחיש את האישום", הדגיש עו"ד רובין.

כפי שדווח בכיפה, לפני כחודש כינס הרב אלון מסיבת עיתונאים והתייחס באופן פומבי לכתב האישום נגדו. "הגיע הזמן לומר בברירות כי בכל שנותיי האמורות מעולם לא עשיתי שום מעשה ולא במלל בכוונה מינית כלפי מי מתלמידיי או מהפונים אליי. כל ניסיון לטעון כאילו הודיתי אי פעם במעשה שכזה הוא שקר גס ומתועב. מעולם לא עשיתי שום מעשה מתוך כוונה מינית, מדובר ברדיפה של פורום 'תקנה'", ציין אז הרב אלון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן