הרב שרלו על צנזור תמונת פוגל: חושבים שהתורה מטורפת

ראש ישיבת פתח תקווה תוקף את הדיון הציבורי המתנהל סביב החלטתו לצנזור תמונתה של רותי פוגל ז"ל וטוען כי "העובדה שתמונה של אישה מהווה בעיה בצניעות – היא העניין הלא צנוע"

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/12 21:45 כח בטבת התשעב

הרב שרלו על צנזור תמונת פוגל: חושבים שהתורה מטורפת
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"העובדה שתמונה של אישה מהווה בעיה בצניעות - היא העניין הלא צנוע בעצמו. תדמיתה של התורה היא שמדובר בחולי, במכשול, בעמדות לא ראויות ולא מוסריות, ובסוג של טירוף" - כך טוען הערב (ב') הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, בהתייחס לצנזור תמונתה של רותי פוגל ז"ל מעלון "באהבה ובאמונה" שהופץ על ידי "מכון מאיר" בסוף השבוע האחרון.

כפי שדווח בכיפה, במודעה שפורסמה לקראת האזכרה לציון 11 חודשים לרצח, נראים פניהם של אהוד פוגל ושל שלושת ילדיהם של אהוד ורות - יואב אלעד והדס ז"ל שנרצחו כולם בפיגוע על-ידי שני מחבלים מן הכפר עוורתא. רק פניה של רות פוגל ז"ל, טושטשו ככל הנראה מטעמי צניעות.

במאמר שהתפרסם באתר "בית אביחי" טוען הרב שרלו, בהתייחס לעמדתו של הרב שלמה אבינר שפורסמה בכיפה, כי אין לו כלים לדעת את רצונה המשוער של פוגל ז"ל. "לצערי, לא הכרתי אותה, אך נאמנים עלי דברי מקורביה שאפשר שהיא הייתה רוצה שכך ייעשה", מציין הרב שרלו שטוען כי מדובר בטיעון מיותר.

עם זאת, מה שמטריד את הרב שרלו, לדבריו, הוא "דווקא הגברים, וממילא יסודות הצניעות בישראל". לדבריו, "העובדה כי יש המכריעים שהתורה קובעת שעדיף להעלים את הנשים מרשות הרבים הציבורית, ולהשמיט את תמונתן בשל דרישות הלכתיות - היא המטרידה יותר מכל. יש דבר ניסיון לשכנע כי אכן כך מתבוננת התורה על גברים, על נשים, על צניעות, על קדושה - והתורה נתפסת יותר ויותר כדבר הזוי, פוגע, חולה, מפריד ומבדיל, ועל זה הכאב היותר גדול".

ראש ישיבת פתח תקווה הוסיף וטען וכי הגישה הדתית הראויה אל הציבוריות הישראלית היא זו המבוססת על כך ש"כל אור גדול עלול חס ושלום להטיל גם צל גדול על המציאות". הוא קורא לציבור "להקים את החברה המשותפת הזו על בסיסים ראויים, כדי שנתברך מפירות השיתוף ולא ניפול בבור הנורא של הצללים הרעים. בשם התורה היינו יכולים לבוא לחברה הישראלית, ולדבר מכוחה על איסור הפגיעה והניצול, כל זה בשפה של דיאלוג, של כבוד גדול לשני המינים גם יחד ולשותפות ביניהם, ולאמונה גדולה בטוב הפנימי שיש באדם והרצון שלו להביא אותו לידי ביטוי".

הרב שרלו מדגיש כי ההתנהלות הציבורית הקיימת מביאה לכך "שהדיון עצמו הוא לא צנוע, לא קדוש ולא טהור. זהו הכאב הגדול על הסמטה שנכנסנו אליה, ועתה העת לצאת ממנה אל החברה השלמה והצנועה, האנושית והקדושה".

בשולי דבריו גינה ראש ישיבת פתח תקווה את ההתקפה התקשורתית נגד "מכון מאיר", בשל החלטתו לצנזור התמונה. "זה לא מגיע להם", הוא טען, "מכון מאיר פועל פעולות כה רבות לטובת עם ישראל, להפצת תורת ישראל ולחיזוק ארץ ישראל, והוא לא היה מעורב בשערוריות רוחניות ובמאבקים גדולים, והוא מנסה לפעול כל ימיו באמונה ובאהבה, כך שנראה לי שלא על גבו של מכון מאיר ראוי לנהל מאבקים רוחניים".