איגוד ישיבות ההסדר מגנה ההתקפות נגד הרבצ"ר

הנהלת האיגוד גינתה בחריפות את ההתרסות נגד פעילותו של הרב הצבאי הראשי ובראשן התבטאויותיו של הרב אליעזר מלמד ועצומת התלמידים, שקראו לדחיית גיוס עד לביטול הנחיות המטכ"ל המחייבות שירת נשים

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 17:35 כב בטבת התשעב

איגוד ישיבות ההסדר מגנה ההתקפות נגד הרבצ"ר
יחצ, צילום: יחצ

הנהלת איגוד ישיבות ההסדר בראשות הרב חיים דרוקמן, מגנה הערב (ג') בחריפות את עצומת בחורי הישיבות ואת דברי הרב אליעזר מלמד, שקראו לדחיית גיוס לצה"ל בעקבות החלטת המטכ"ל המחייבת חיילים דתיים בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים.

"ראשי ישיבות ההסדר והמכינות מתנגדים לקריאות המתריסות נגד צה"ל והרב הצבאי הראשי, ומביעים את מחאתם על הקריאה נגד גיוס לצה"ל", טענו באיגוד ישיבות ההסדר. ראשי הנהלת האיגוד קראו לרבנים ולתלמידי הישיבות והמכינות "לנהוג באחריות ובסבלנות ולאפשר את פעילותו המבורכת והיסודית של הרב הצבאי הראשי מול ראשי הצבא במטרה למצוא פיתרון חיובי לנושא".

הודעת האיגוד פורסמה בעקבות דברים שאמר היום ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, שקרא לתלמידיו לדחות את גיוסם לצה"ל עד לביטול ההנחיות האחרונות שניתנו בצה"ל בנוגע לשירת נשים. "לא ניתן להשלים עם החלטה של פורום מטכ"ל לחייב את החיילים לשמוע שירת נשים בטקס רשמי ולכן אפשר להתגייס ולסרב פקודה, ואפשר לעצור (את הגיוס - א.פ) כמחאה ציבורית עד שזה יתוקן", טען הרב מלמד.

דבריו של הרב מלמד פורסמו בעקבות העצומה עליה חתמו עשרות תלמידי ישיבות הסדר בישראל, בקריאה דומה. כפי שדווח בכיפה, עשרות בני נוער מישיבות ההסדר חתמו על עצומה מקונת בה הם מצהירים כי כל עוד לא תשתנה המדיניות בצה"ל, הם לא יתגייסו לשירות צבאי "כי פקודותיו של בורא העולם קודמות לפקודותיו של כל גורם בשר ודם".

הצעירים כתבו בעצומה כי "בעבר נקבעו בצה"ל פקודות מטכ"ל שאפשרו לכל חייל לשמור מצוות בעת שירותו, ובמסגרת זו אכן שירתו ומשרתים בצה"ל אלפים רבים של חיילים שומרי תורה ומצוות, בנאמנות ובמסירות", מציינים חותמי העצומה, שמבהירים כי "לצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, מתחוללים תהליכים שבמסגרתם מנסים לפקוד על חיילים לעבור על מצוות התורה בכפייה... דבר זה מדאיג אותנו מאוד, ואנו מצהירים כי כל עוד לא ייפסקו הניסיונות הללו, לא נוכל להתגייס לצה"ל".