"קוממיות" לרב ראב"ד: מחזקים את החלטתך לפרישה מצה"ל

תנועת הימין העבירה מכתב חיזוק לרב חיל האוויר לשעבר, לאחר שסוכם כי יפרוש מצה"ל, זאת בטענה כי "עמדתך הפיחה ביטחון בקרב החיילים הדתיים בצה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 12:55 טז בטבת התשעב

"קוממיות" לרב ראב"ד: מחזקים את החלטתך לפרישה מצה"ל

תנועת הימין "קוממיות" העבירה היום (ד') מכתב חיזוק לרב חיל האוויר לשעבר, הרב רם משה ראב"ד, לאחר שאתמול התקבלה בקשתו לסיים את תפקידו, זאת לאור החלטות הרמטכ"ל המחייבות חיילים דתיים בהשתתפות באירועים הכוללים שירת נשים.

יו"ר "קוממיות", מוסא כהן, שיבח את עמדתו של הרב ראב"ד, בשעה שהחליט להסיר אחריות מתכנית שח"ר לשילוב חרדים בצבא עליה היה מופקד. "החלטתך, שלא לקבל הוראות מנוגדות להלכה ראויה להערכה רבה. הדחתך על ידי הפיקוד העליון ממחישה עד כמה היה הצעד של הסרת האחריות משמעותי ונחוץ", נכתב.

עוד כתב יו"ר "קוממיות" כי ""אין ספק כי במעשה זה, חיזקת את ערכי צבא ההגנה לישראל האמיתיים ואין לנו ספק בכך שמפקדים ורבנים הפועלים בזקיפות קומה בדרך מסורת ישראל ודברי רבותינו יביאו בעתיד לצבא ומדינה איתנים, יציבים ומוסריים יותר". ב"קוממיות" כתבו לרב ראב"ד כי הם "מאמינים כי עמדתך הפיחה בלב כל חייל ירא ה' בטחון בדרך זקיפות הקומה לה עמנו זקוק כל כך בהתמודדויות הרבות".

חבר התנועה, יאיר קרטמן, מסר לכיפה כי "חשוב לחזק עמדות כמו עמדת הרב ראב"ד דווקא בעת הזאת, כי כעת אנו מצויים בזמנים שפיקוד הצבא מרשה לעצמו לרמוס זכויות בסיסיות הנוגעות לאורח חיים של החייל הדתי והחרדי, ולצערנו הדבר נעשה תחת עינה של הרבנות הצבאית והעומד בראשה בהתאמה מלאה לדרישות מלמעלה".

"חבל שאנו מגיעים למצב בו האמון של החייל הדתי ברבנות הצבאית שואף לאפס בכל מה שקשור לענייני דת והלכה", סיכם קרטמן.

כפי שדווח בכיפה, סא"ל הרב רם משה ראב"ד נועד אתמול עם מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, שנעתר לבקשתו לסיים את תפקידו כרב חיל האוויר, לאור התנהלותו בשבוע שעבר ששיאה בהתפטרותו מתפקידו כרב האחראי על המסלול לשירות חרדים בצה"ל.

בפגישה שהתקיימה בין השניים, הדגיש הרב ראב"ד כי פעל במסירות למען שירות החרדים בצה"ל והביע את התנצלותו על האופן בו התפרסמה עמדתו בימים האחרונים. מפקד חיל האוויר העיר לרב ראב"ד על האופן הלא מקובל בו פעל וקיבל את התנצלותו. בנוסף הדגיש את חשיבות שירות החרדים בצה"ל ואת המחויבות להמשך תהליך מוצלח זה.