חיילי "הסדר" לרמטכ"ל: חיוב בשירת נשים – כפייה חילונית

במכתב שנשלח לרמטכ"ל טוענים חיילי ישיבות ההסדר כי הפקודה המחייבת אותם בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים הינה "כפייה חילונית המנוגדת להלכה ולצדק"

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 19:07 יד בטבת התשעב

חיילי "הסדר" לרמטכ"ל: חיוב בשירת נשים – כפייה חילונית
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תלמידים וחיילים מישיבות ההסדר פנו במכתב פומבי לרמטכ"ל בני גנץ, זאת בדרישה לביטול החלטתו בדבר חיוב השתתפותם של חיילים דתיים בטקסים רשמיים בצה"ל, גם אם הם כוללים שירת נשים.

במכתב שהופץ בקרב תלמידי ישיבות הסדר ופורסם הערב (ב') באתר Ynet, מזהירים התלמידים מפני "תקדים מסוכן ומיותר" שעלול לפגוע קשות ביחסים שבין צה"ל לציבור הדתי. לטענת התלמידים, "חיוב נוכחות החיילים הדתיים בעת שירת נשים מנוגדת להלכה היהודית, ויש בה כפייה חילונית המנוגדת לערכי החירות, השוויון והצדק בכלל, ורוח צה"ל בפרט".

יוזמי המכתב הנמנים על תלמידי ישיבת שעלבים, מסבירים כי ההחלטה שקיבל בשבוע שעבר פורום מטכ"ל פוגעת ברגשות החייל הדתי ומונעת ממנו לשמור כראוי על אורחות חייו."הקפדת הצבא לאפשר מסגרת של קיום מצוות, היא שאפשרה במשך עשרות שנים את גיוסם של אלפי תלמידי הישיבות לצה"ל", מסבירים התלמידים במכתבם, ומדגישים כי הניסיון לקשור בין יציאת חיילים דתיים בעת שירת נשים, לבין מקרים של הדרת נשים מהמרחב הציבורי - הוא "מעשה נואל" שתכליתו להציג את החיילים הדתיים כקיצוניים.

התלמידים הוסיפו במכתב כי הם אינם מתנגדים לעצם שירת הנשים בטקסים הצבאיים, ואינם רוצים לכפות את דעת ההלכה על הכלל, אלא רק מבקשים לאפשר לחיילים לצאת מהם בצורה מכובדת וצנועה, לזמן השירה בלבד. "אנו באים בקריאה נרגשת לראשי הצבא ולמקבלי ההחלטות: אנא, עצרו את כדור השלג, ואל תפרו את הסטטוס-קוו המתקיים בהצלחה רבה זה עשרות שנים. פקודות אנטי-דתיות יוצרות מציאות בלתי אפשרית עבור החייל הדתי, שאחריתה מי ישורנו", כתבו התלמידים.

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", החליט לזמן ללשכתו את יוזמי המכתב ו"לשוחח עם החיילים על הצורך בהנמכת הלהבות ועל חשיבות קבלת פסיקתו של הרב הצבאי הראשי, בכל סוגיה דתית במסגרת צה"ל".

כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר אימץ הרמטכ"ל את החלטת הצוות שבחן את השירות המשותף בצה"ל וקבע, לראשונה בתולדות צה"ל, כי מפגשי רבנים, ראשי ישיבות ומכינות, עם תלמידיהם החיילים, יאושרו מבעוד מועד על-ידי הרב הראשי לצה"ל. כמו כן, בכל מפגש שכזה יהיה נוכח נציג מהרבנות הצבאית, אשר יוודא כי הוא מבוצע בהלימה לרוח צה"ל.