הרבנות הראשית תדון בהדרת נשים

מועצת הרבנות תתכנס לדיון בנושא, אליו זומן גם הרב הצבאי הראשי. מסתמן: המועצה תגנה מקרים קיצוניים של הדרת נשים ותקרא לאחדות המחנה

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 14:30 ח בטבת התשעב

הרבנות הראשית תדון בהדרת נשים
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

מועצת הרבנות הראשית תתכנס בשבוע הבא לישיבה מיוחדת בנושא הדרת נשים בישראל, אליה זומן גם הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ. את הישיבה יובילו הרבנים הראשיים שלמה עמאר ויונה מצגר ואליה זומנו כלל חברי המועצה.

מסתמן כי מועצת הרבנות תגנה מקרים קיצוניים של הדרת נשים, אך לא תקבל החלטה אופרטיבית בעניין, אלא תסתפק בגינוי כללי ובקריאה לאחדות המחנה והשורות.

על פי הדיווח באתר NEWS1, הרבנים צפויים לעסוק בהחלטתו של הרמטכ"ל, לפיה חיילי צה"ל יהיו פטורים מאירועים הכוללים שירת נשים, רק באירועי הווי. עם זאת, החיילים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים ואירועים ממלכתיים. כמו כן יתייחסו הרבנים להפרדה בקווי המהדרין באוטובוסים ולסערה הציבורית שהתחוללה סביב התנהלותם של גורמים חרדים קיצוניים בבית שמש.

הרב הראשי עמאר כבר התבטא בעניין שירת נשים בצה"ל ואמר באחרונה כי "אנחנו רוצים לשמור על מחנה קדוש, ואם חייל רוצה ולצאת בעת שירת נשים מבלי הפגנתיות צריך לאפשר לו". בפגישה שקיימו הרבנים הראשיים עם הרמטכ"ל גנץ, ביקשו הרבנים כי יתאפשר לרבנים להשתחרר מפעילויות הכוללות שירת נשים - בקשה שנדחתה כאמור לגבי אירועים רשמיים.