הרבנית מלמד: לבטל את שירות החובה לנשים

בדיון שקיימה הוועדה לקידום מעמד האישה, תקפה הרבנית שולמית מלמד את התנהלות הצבא ביחס לשילוב שירות נשים. "צה"ל צריך להיות חזק ומאומן, לא מחנה קיץ שמתעסק בשירת נשים", אמרה

חדשות כיפה אורי פולק 27/12/11 15:11 א בטבת התשעב

הרבנית מלמד: לבטל את שירות החובה לנשים
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דנה היום (ג') בשילובן של נשים בצה"ל, זאת על רקע הסערה הציבורית סביב סוגיית הדרת נשים והשירות המשותף בצה"ל. במסגרת הדיון, בו השתתפה ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, תקפה הרבנית שולמית מלמד את שירותן של חיילות בצה"ל.

"אם לא יתנו לחיילים דתיים לנהל את חייהם הדתיים על פי הבנתם, הם יאלצו לא להתגייס", אמרה הרבנית מלמד בדיון. היא אף קבעה כי "את שירות החובה לנשים אפשר מצדי לבטל. למה הצבא הפך למגרש למאבק על מעמד האישה? צבא צריך להיות הכי חזק ומאד מיומן ולא מחנה קיץ של הצופים שמתעסק בשירת נשים".

גם ח"כ אורי אורבך מתח ביקורת על התנהלות הצבא סביב שירותן של החיילות. "השתמטות נשים בשם הדת צריכה להטריד אנשים דתיים. מילא, תסבלו כמונו, אבל לעשות שימוש לרעה בדת?", אמר ח"כ אורבך, שטען גם כי "לא צריך להשקיע את כל משאבי המדינה על מנת שפלונית תוכל להשתבץ בתפקיד מסויים בגולני".

"יש מרחב מספיק גדול של תפקידים בהן צריך לקדם נשים. נשים אינן גברים", הוסיף ח"כ אורבך, "יש להן זכויות שוות, אבל לא נתונים פיזיים שווים. 92% מהתפקידים פתוחים בפניהן, בשביל שתהיה אחת בגולני לא שווה לתסכל בנות שלא יצליחו. עדיף לקדם אותן בהרבה מאד מסלולים אחרים, ולראות אותן מגיעות שם רחוק".

מנגד טענה בדיון יפעת סלע, מנכ"לית אגודת "אלומה" הפועלת למען גיוסן של נשים דתיות לצה"ל, כי "בצה"ל משרתות אלפי חיילות דתיות ומאות קצינות דתיות. הן שרות בטקסים, ובקהל יושבות המשפחות שלהן, כולל אבות רבנים ואף אחד לא קם. גם בבה"ד 1 יש יותר מ-3 צוערים דתיים, ששמעו שירת נשים ולא קמו, בדיוק כפי שעשו חיילים דתיים במשך 60 שנה. רוב הציבור הדתי לא מדיר נשים. יש מיעוט מאד לעומתי שעושה זאת. צריך לדבר על האור ולא על החושך".