הרב מצגר על "צהר": הקמפיין נגדנו הוא חוצפה שאין כדוגמתה

מועצת הרבנות הראשית התכנסה כדי לדון במשבר שפרץ עם הארגון ואף קיבלה החלטה להטיל סנקציות על הארגון. ב"צהר" מביעים חשש מפני הצרת צעדי הארגון

חדשות כיפה אורי פולק 16/11/11 09:53 יט בחשון התשעב

מועצת הרבנות הראשית התכנסה אתמול (ג') בעקבות המשבר שפרץ בשבוע שעבר בין המשרד לשירות דת לבין ארגון הרבנים הציוני-דתי "צהר", זאת כדי לדון באופן ממוקד בנהלי העבודה של "צהר", בדגש על מיזם הנישואין בחינם של הארגון. על רקע המתיחות בין הרבנות לבין "צהר", איש מרבני הארגון לא הוזמן לדיון המיוחד.

בישיבת המועצה, אותה הובילו הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, החליטה בדיון לגנות את "צהר" על התנהלותו הציבורית. עוד קודם לדיון המועצה פורסם בכיפה כי הרב עמאר מגנה באופן נוקב את התנהלות "צהר" ומנהיגיו. מועצת הרבנות הראשית לא הסתפקה בכך ואף הטילה סנקציות נוספות על "צהר".

כך למשל, רב יישוב שיאפשר לאחרים לחתן במקומו כשהם אינם עומדים בקריטריונים, יועמד לדין משמעתי ויהיה חשוף לסנקציות. ב"צהר" נוהגים לעשות שימוש בנוהל זה כדי לעקוף את הקיטריונים ולאפשר לרבנים שאינם מוסמכים על ידי הרבנות, להשיא זוגות בשמם של רבנים אחרים.

כמו כן, הרבנות החליטה להקים ועדה שתבחן את ההבנות שהתקבלו בשבוע שעבר בין שר הדתות יעקב מרגי לבין יו"ר רבני "צהר", הרב דוד סתיו. בועדה ישתתף נשיא "צהר", הרב יעקב אריאל, אך רוב משתתפיה מגיעים מן הציבור החרדי. ב"צהר" הביעו חשש כבד מפני כינוס הועדה, שייתכן ונועד כדי "לסנדל" את ההבנות שהושגו עם משרד הדתות.

בתום הישיבה אמר הרב שלמה עמאר כי הפרשה האחרונה "הייתה הכפשה חמורה נגד כל רבני ישראל בדברים שאין להם כל קשר למציאות, וגם אם מצאו טענה על אחד הרבנים אין בזה כדי לקצוף על כל עדת הרבנים. דמם של הרבנים הוא לא הפקר ואנחנו מוחים על כבודם של הרבנים ושל כל אדם בישראל".

לדבריו הצטרף הרב יונה מצגר, שאמר כי "מועצת הרבנות הראשית כוללת בתוכה את כל גווני הקשת הרבנית בישראל וכולנו הבענו פה אחד את המחאה על הפגיעה הקשה ברבני ישראל. אנחנו לא שולחים אף אחד לקפריסין, מי שרוצה להתחתן בקפריסין עושה זאת בלעדינו ולא נעזר גם על ידי 'צהר'. אנחנו שוויוניים וממלכתיים אנחנו לא מקפחים איש והקמפיין שנעשה נגד רבני ישראל הוא חוצפה שאין כדוגמתה".

בתגובה לדברים קראו ב"צהר" לרבנות הראשית ש"לא להסיט את הדיון לכבודם של רבנים אלו או אחרים ולהתמקד בעשייה להוספת קידוש השם והגברת הנישואים על פי ההלכה. האפשרות לנישואים אזרחיים הולכת וגוברת בציבור החילוני ויציאת הארגון לבקש את עזרת הציבור נעשתה לאחר שכלו כל הקיצין. אנו מקווים שמועצת הרבנות תשמע את קריאתם של גדולי ישראל (הרבנים אריאל, דרוקמן, ליכטנשטיין מלמד ורבינוביץ') כהלכה ובאהבה".