פורום "תקנה": טיפלנו בתלונות חמורות אך לא פליליות

פורום "תקנה" פרסם הודעה רשמית המתייחסת לכתב האישום שהוגש נגד הרב אלון. "התלונות בכתב האישום היו פליליות ולכן הופנו למערכת המשפטית", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 03/11/11 09:38 ו בחשון התשעב

פורום "תקנה": טיפלנו בתלונות חמורות אך לא פליליות
Shalom, צילום: Shalom

פורום "תקנה" מפרסם הבוקר (ה') התייחסות רשמית להגשת כתב האישום נגד הרב מוטי אלון. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט הרשמי של פורום "תקנה", נכתב כי "התלונות שהובאו בפני פורום תקנה ושבגינן פרסם הפורום את הודעותיו הקודמות, אינן אלה המופיעות בכתב האישום הנוכחי, אלא תלונות בגין מעשים שבעת ביצוען לא היו בגדר עבירות פליליות, או שחלה לגביהן התיישנות".

עוד נטען על ידי הפורום כי "התלונות שבגינן הוגש כתב האישום היו בגדר עבירות פליליות בעת ביצוען, ולכן הופנו למערכת המשפטית". ב"תקנה" הדגישו כי נוכח כתב האישום, הפורום "חוזר ומאשרר את הודעותיו הקודמות בעניינו של הרב אלון, ללא קשר להליך המשפטי שנפתח ולתוצאותיו".

עמדה זו של הפורום פורסמה לראשונה אמש בכיפה, כשחבר בכיר בפורום אמר הסביר לכיפה את כתב האישום הקל יחסית שהוגש נגד הרב אלון ואמר כי העדויות שהגיעו אל הפורום, אלו שהביאו אותו לפרסם את האזהרה הראשונה נגד הרב אלון, היו נרחבות ומשמעותיות הרבה יותר.

לדבריו, העדויות הללו לא נכללו בכתב האישום שהוגש נגד הרב אלון, בשל סירובם של הנפגעים להתלונן נגדו במשטרה. לטענתו, העדויות שהגיעו למשטרה, אלו המתייחסות למעשים שבוצעו לכאורה בין השנים 2003-2005, הינן פועל יוצא של פרסום פורום "תקנה". הגורם מסביר כי "אם לא היינו מפרסמים את האזהרה הראשונית נגד הרב אלון, ספק אם העדויות היו מגיעות למשטרה - ובטח שלא היה מוגש נגדו כתב אישום".

עו"ד ציון אמיר, המייצג את הרב אלון במשפטו, אמר היום כי כפי שהרב הכחיש עד כה את המיוחס לו, הוא עדיין מאמין בניקיון כפיו. "בפני הרב אילון אכן הוגשה הצעה להסדר טיעון, שעל פניה נראיתה נדיבה, אך הוא דחה אותה ללא היסוס כי אין לו ספק בחפותו", אמר עו"ד אמיר.

כזכור, לפני כמעט שנתיים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.